Ну от, ми теж дочекалися. Усі залякування про підвищення тарифів на проїзд у міських маршрутках стали реальністю. Тепер жителі міста Бровари замість 3,50 грн. (з жовтня минулого року), віддають 4 грн.
У нас не найгірше
Здавалося б, різниця незначна. Не говорячи вже про те, що з самого початку в наданому виконкому міськради розрахунковому тарифі мова йшла про 5 грн. Та якщо врахувати, що є люди, котрі в силу роботи, чи за будь-яких інших обставин змушені по кілька разів в день звертатись до послуг перевізників, по кишені це таки б’є. А, можливо, вимагаючи затвердження вартості проїзду на рівні 5 грн., перевізники діяли за принципом «проси неможливе – отримаєш максимум».
При цьому, питання про підняття тарифів на проїзд піднімалося ще на початку цього року і, на відміну від Броварів, в більшості містах Київської області, як, власне, і в самому Києві, ціни на проїзд виросли іще взимку.
В середньому по області ціна на проїзд по містах піднялась на 1 гривню на становить 4,50 грн. У Борисполі, наприклад, є міський маршрут, який перевозить пасажирів за 6,50 грн., щоправда кілометраж у нього близько 14 км.
Це, у свою чергу, викликало масові невдоволення пасажирів. Та перевізники поспішили обґрунтувати такі ціни збільшенням мінімальної заробітної плати до 3200 грн. та подорожчанням паливно-мастильних матеріалів. Мовляв, це реальні ціни, котрі вийшли в результаті розрахункових тарифів і якщо їх не підвищувати, власникам не буде чим платити заробітну плату водіям.
Знижки для школярів
Що стосується знижок для учнів, то у різних містах прослідковується різна тенденція. У Броварах, наприклад, пільговий проїзд запровадять з 1 вересня цього року. Діти матимуть 50% знижку на проїзд, яка діятиме тільки в період навчання, з 07:00 до 20:00. Відповідно, сюди не входять вихідні, святкові дні і канікули. Також дитина обов’язково повинна мати при собі учнівський квиток з фотокарткою.
У Борисполі для дітей існує чітко встановлений тариф у розмірі 3 грн. Він діє з 7:30 до 20:00 у навчальні дні, а також з 7:30 до 15:00 у суботу для учнів ліцею ім. П. П. Чубинського.
А от у Білій Церкві, як і в більшості міст області, рішення, яке б надавало право пільгового проїзду учням загальноосвітніх шкіл, взагалі не приймалося.
Пільгові місця
Відповідно до підписаного між міською владою та перевізниками Меморандуму, Броварська міськрада зобов’язується відшкодувати перевізникам безкоштовне перевезення 1 пільгового пасажира за один рейс по м. Бровари на міських маршрутах та 3 пільгових пасажирів за 1 рейс по м. Бровари на приміських маршрутах «Київ–Бровари».
Хоча теж все досить відносно і така визначена кількість пільгових місць зовсім не означає, що за один рейс у маршрутці їде тільки один пільговик. Адже один вийшов – інший зайшов. Тобто ця кількість за один рейс може варіюватися далеко за 1, а гроші перевізникам ніхто не повертає. Не говорячи вже про ту категорію населення, котра має право на проїзд без обмежень, наприклад, учасники АТО.
Для порівняння, у Борисполі учасники АТО також перевозять без обмежень, але кількість пільгових місць таки обмежена та становить 2 місця за рейс.
Додатково
Цікаво, що у різних маршрутках існує істотна різниця протяжності маршруту, але ціна все рівно однакова. То чому ж пасажирам доводиться платити однакові гроші за абсолютно не однаковий кілометраж?
Насправді ж, як пояснюють перевізники, ціна залежить не від протяжності маршруту, а від різного пасажиропотоку і кількості рейсів на маршрутах, а також форми власності.
Коли нам чекати наступного стрибка цін, невідомо. Він може відбутись у разі збільшення вартості складових тарифу більш, ніж на 10 %. Хочеться вірити, що це не скоро станеться. А поки – 4 грн.
Антон Романов