Прибічників розрахунків за комунальні послуги через прилади обліку, а простіше – лічильники, з кожним роком стає все більше. Однак, не всі усвідомлюють, що дуже важливим аспектом експлуатації лічильника є повірка, яку періодично мають проводити фахівці. «Громадський Ревізор» намагався отримати відповідь на основні питання, що виникають у споживачів
НАВІЩО?
«А навіщо?» – питанням на питання відповідають городяни, коли ми намагалися з’ясувати чи проводилася у них повірка приладів обліку води. Ну, працює собі, циферки крутяться, щомісяця показники знімають, то нащо його чіпати? Хай собі торохтить потихеньку. Відразу зауважимо, що «торохтіти» лічильник не повинен апріорі і навіть один цей показник – наявність сторонніх звуків – може свідчити про несправність приладу.
«Лічильник – це механізм, що рахує воду, яку споживає окремо взятий споживач. І як будь-який прилад підлягає періодичному обстеженню на правильність фіксації показників. В даному випадку це обстеження і називається повірка», – пояснює начальник відділу збуту КП «Броваритепловодоенергія» Володимир Чипаченко.
Під час проведення повірки не просто перевіряється правильність нарахування приладом кубометрів використаної води, але й проводиться профілактична чистка приладу та перевірка під високим тиском на герметизацію. Погодьтеся – краще перевірити лічильник та вчасно його замінити, аніж в результаті його протікання робити ремонт сусідам знизу.
ЯКИМ ЧИНОМ?
Згідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» повірка лічильників проводиться раз на три роки. За місяць метрологічною лабораторією КП «Броваритепловодоенергія» проводиться повірка близько 200 лічильників холодної та гарячої води.
Який же механізм цього процесу?
«Нами визначаються споживачі, що підпадають під повірку лічильників. Кожному направляється повідомлення про необхідність повірки, яке під підпис вручається мешканцям нашими контролерами», – каже Володимир Чипаченко.
У «Тепломережі» інформують про дату та час, коли до вас завітають фахівці. Після того, як ви дійшли згоди з комунальниками, ваш лічильник потрапляє до рук фахівців, а у вашій оселі тимчасово «прописується» його брат-близнюк, який рахуватиме спожиті кубометри, допоки не повернеться ваш прилад. Всі ці дії фіксуються в акті, який підписується споживачем та представником «Тепломережі».
«На час проведення повірки, а це може бути від декількох днів до місяця, наші спеціалісти встановлюють тимчасовий лічильник, який по закінченні перевірки знімається та замінюється на ваш, або на новий», – розповідає інженер з метрології КП «Броваритепловодоенергія» Сергій Слепченко.
ЗА ЧИЙ РАХУНОК?
Всі роботи по демонтажу лічильника, встановленню тимчасового приладу, проведенню власне повірки та монтаж того, що пройшов перевірку, або нового лічильника, проводяться за рахунок КП «Броваритепловодоенергія». Кошти на ці роботи закладено в тарифі.
Однак, вже декілька разів ми повторили словосполучення «новий лічильник». Невже все- таки потрібно купувати новий прилад?
«Дійсно, якщо лічильник не відповідає нормативу та не пройшов повірку, споживач зобов’язаний закупити новий прилад, а надавач послуг безкоштовно проведе його встановлення та пломбування», – попереджають в «Тепломережі».
На щастя, ціни на нові прилади не надто «космічні». Наприклад, в «Епіцентрі» лічильник зараз можна купити, щоправда зі знижкою, за 128 грн., загалом же ціна на них коливається в межах 150-300 грн.
НЕ ХОЧУ, НЕ БУДУ, НЕ ДАМСЯ
Ну, а якщо геть нема бажання віддавати свій лічильник на перевірку? Якщо мене все влаштовує і я не хочу, щоб «тепломережівці» тупали в моїх апартаментах та ще й щось там знімали-встановлювали? Можна й так свій характер показати, ніхто не заперечує. Але сумніваємося, що вас вистачить надовго.
«Якщо споживач не допускає в квартиру наших спеціалістів, що, до речі, буває і є однією з найбільших перешкод у нашій роботі, хочемо відразу попередити – у випадку, коли повірка лічильника не буде проведена з вини споживача, нами складається акт, а споживач переводиться на нормативну оплату, тобто нарахування проводитиметься не за показниками лічильника, а згідно нормативів на кількість зареєстрованих осіб», – попереджають у КП «Броваритепловодоенергія».
Тоді, оцінивши всі переваги «життя з лічильником», вам таки доведеться купувати новий прилад та звертатися до «Тепломережі», аби вам встановили та опломбували лічильник. Тож краще одразу цивілізовано та безкоштовно пройти процедуру і на три наступні роки бути впевненим у справності свого приладу обліку.
Ольга Підлісна