Сьогодні важко уявити якусь сферу діяльності, в якій не були б задіяні комп’ютер та всемогутній Інтернет. В режимі он-лайн люди спілкуються, навчаються, працюють і навіть… лікуються.
Звісно до такої форми лікування наші броварчани точно ще не готові, зате вони в повній готовності до запровадження електронної черги до лікаря. Що собою представлятиме така електронна черга, а також про усі її «плюси» і «мінуси» дізнавався «Громадський Ревізор».
Електронна черга в дитячій поліклініці
19 серпня 2017 року на сайті міськради було оприлюднено петицію щодо електронної черги в дитячій поліклініці, яка б по-перше, надала змогу самостійно в зручний час записатися на прийом до лікаря он-лайн, що економитиме час, а по-друге – покращить роботу поліклініки, так як у лікаря буде визначена кількість пацієнтів. До того ж, на думку броварчан, стара система видачі талонів у реєстратурі застаріла та непрозора.
З 250 необхідних підписів петиція набрала 252. У зв’язку з цим виконавчий комітет Броварської міської ради прийняв рішення про направлення даної петиції на розгляд центру первинної допомоги та Броварській центральній районній лікарні. Тобто процес запущений: кошти виділені, програма є, обладнання закуплене, мережа Інтернет проведена. Зараз персонал проходить 3-місячне навчання, і, як зізнається Тетяна Крилова, депутат міськради та одна з ініціаторів створення електронної черги в Броварах, вже з 2018 року жителі міста зможуть відчути це на практиці.
Усі ЗА і ПРОТИ електронної черги
Зрозуміло, що на дитячій поліклініці ніхто зупинятися не збирається, і перехід на систему електронних черг в обов’язковому порядку найближчим часом чекає і дорослих. Разом з тим лікарні поступово будуть переходити і на електронну медичну картку. У такому випадку постає питання, наскільки це буде зручно, чи, можливо, когось і так все влаштовує?
Як запевняє депутат міської ради Тетяна Крилова, насправді, незважаючи ні на які обставини, це найкраще рішення для будь-кого з нас. В реєстратурі, як і раніше, сидітиме медпрацівник, просто тепер замість звичайного талону і декілька годинного очікування під дверима кабінету ви матимете запис на конкретну годину. А електронна медична картка дасть вам своєрідне страхування, оскільки вписавши діагноз в електронну систему лікар вже не зможе його змінити, підправити. Тобто це значно підвищить відповідальність самих лікарів, адже перед тим, як зробити медичний висновок, він добряче подумає, а можливо іще раз перепровірить стан пацієнта. До того ж електронну медичну карту за необхідності можна буде без проблем роздрукувати.
«Першочерговим завданням для нас є налагодження системи приходу пацієнтів на конкретну годину. Пізніше ми сформуємо базу пацієнтів, – говорить Тетяна Крилова. – До того ж, якщо для декого електронна черга це зручність, то для мене це виявлення набагато глибших проблем. Адже у ній не було б потреби, якби у лікарні була правильно налагоджена робота і процес прийому пацієнтів. А, можливо, це є показником нестачі персоналу. У будь-якому випадку електронна черга дасть відповідь на це запитання. Ми зможемо побачити, наскільки лікарі завантажені та оцінити роботу персоналу загалом».
Варто зазначити, що наше місто є першим у Київській області, котре наразі переходить на таку систему прийому пацієнтів. Хочеться вірити, що усі очікування будуть виправдані.