Днями до нас в редакцію зателефонувала броварчанка Світлана Олександрівна та попросила розібратися у питанні реєстрації житла. «Під час зустрічі, що проводилася у нашому дворі щодо створення ОСББ, випадково дізналися про те, що лише чверть мешканців нашого будинку занесені до Держреєстру, іншим же, в тому числі мені, потрібно отримати новий документ, заплативши при цьому гроші. Але по телевізору сказали, що ця процедура безкоштовна. І у мене є документи на квартиру, може не потрібно нікуди йти? Допоможіть розібратися», – схвильовано запитувала жінка.
ЩО Ж, РОЗБИРАТИСЯ, ТАК РОЗБИРАТИСЯ
По-перше,що таке Державний реєстр? Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» Державний реєстр речових прав на нерухоме майно – єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів таких прав.
А тепер людською мовою. У реєстрі зберігаються дані про майно – квартири, будинки, земельні ділянки і т. д. та про їх власників. Звертатися до державного реєстратора доводиться не так вже й часто, як здається. Ви, як власник майна, можете звернутися до його послуг усього раз чи два у житті – при проведенні певних дій зі своїм «кревним». Якщо ж ні продавати, ні дарувати своє майно ви не збираєтесь, то й дорогу до реєстраційної служби вам питати нічого.
«Зараз дійсно багато питань виникає у зв’язку зі створенням об’єднань співвласників, оскільки люди, які раніше навіть не згадували про ці питання, починають врегульовувати свої майнові права», – каже начальник відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно Зоя Чижевська.
І пояснює ситуацію. Реєстр запрацював у 2002 році і лише з цього часу майно почали вносити до цього переліку. Ті ж об’єкти нерухомості, які були придбані чи отримані до 2002 року, у державний реєстр не потрапили.
Та хвилюватись не варто – документи, які наразі є на руках у людей, абсолютно легітимні, тобто стрімголов бігти вноситися до держреєстру немає жодних підстав.
Ще один момент. При створенні ОСББ витяг з держреєстру може взяти уповноважена зборами особа, але тут виникає питання – а як взяти витяг з держреєстру, якщо квартира придбана або отримана, наприклад, у 2000 році, або ще раніше. В такому випадку документи слід шукати у паперовому вигляді у БТІ, однак видати їх зможуть лише власнику майна. Тож краще все-таки прийти до реєстраторів і пройти процедуру, яка на майбутнє спростить вам життя при проведенні будь-яких дій зі своєю нерухомістю.
ЩО, ДЕ ТА ПОЧОМУ?
Найважливіше, мабуть – скільки вартує процедура внесення до держреєстру? Шановну Світлану Олександрівну та всіх, хто збирається до реєстраторів, попереджаємо – процедура дійсно платна і при собі треба мати кошти у сумі:
• за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно ставка адміністративного збору становить 140,00 грн. за термін, що не перевищує 5 робочих днів; 2760,00 грн. – про- тягом 2 робочих днів; 6890,00 грн. – протягом 2 годин.
• за надання інформації у паперовій формі – 35,00 грн.;
• за надання інформації в електронній формі – 18,00 грн.
Ну, і ще 10 грн. за послуги банку. От і рахуйте.
З місцем знаходження реєстраторів все набагато простіше. Відділ реєстрації речових прав на нерухоме майно знаходиться у центрі міста за адресою вулиця Гагаріна, 18 (адмінбудинок на Майдані Свободи), кабінети 110–112.
Звертайтеся у робочі дні, окрім четверга (робота з документами) з 8:00 до 16:00, у п’ятницю – з 8:00 до 15:00. Телефон для довідок та консультацій: 6-09-88
Олена Марченко