Без податків, без квитків і без відповідних документів. Нелегальні перевізники окупували «Лісову» та найбільш «рибні» зупинки в Броварах. Вони не гарантують безпеки, утім беруть з вас гроші. Якщо ще рік-два тому бажаючих їхати швидко й без зупинок до Броварів було не багато, то нині утворюється справжня черга.
Причина такого ажіотажу банальна – швидкість та комфорт. Це те, чого не можуть запропонувати пасажирам власники міжміських «колес». Самі ж водії не проти підзаробити, прямуючи на роботу до Києва та назад. До того ж жодного контролю за такими «граками» немає.
Вони нас оббирають
Нелегальні маршрути та велика кількість приватних водіїв відбирають левову частину пасажирів у офіційних перевізників, перехоплюючи клієнтів за кілька метрів від зупинок. Часто у нелегалів ціна за проїзд дещо вища, однак пасажирів це не лякає.
«Що це виходить? Ми сплачуємо податки, платимо зарплату, а вони забирають наших пасажирів. Ми несемо збитки. Приміром, на Інтернаті стоїть три автобуси напівпустих. Водій легкового автомобіля тричі порушує правила. Треба тих водіїв штрафувати»,– обурюються перевізники. Забуваючи про єдиний нюанс, що автопарк в них чи не на половину зношений, салон прокурений, а водії часто виявляють неповагу. «Забувають» зупинитися, якщо «голосують» пенсіонери, чи відмовляють їм у проїзді взагалі. Не кажучи вже про відсутність звітності у вигляді квитків.
Безконтрольна поведінка водіїв
Яку картину ми бачимо, сідаючи в маршрутне таксі: приходить водій, викидає сигарету, всідається і починає збирати гроші. Талонів при цьому ніхто не отримує. В нашому випадку маршрут №327. Останньою в салон заходить вагітна жінка і зупиняється в дверях, дістаючи гроші. Але водій, не чекаючи, поки вона сяде, рушає. Здачу, як і більшість інших водіїв маршруток, віддає під час руху, відволікаючись від дороги. Один раз за кермом водій відповів на дзвінок по мобільному, а от сигарети, на щастя, не діставав. Закурив лише на «Лісовій», коли вийшли останні пасажири.
Майже кожна дія цього водія – незаконна. Він не видав квитки, говорив по мобільному та рахував гроші під час руху. Не говорячи вже про те, що палити в салоні – суворо заборонено.
Чи готові ви ризикувати своїм життям по дорозі на роботу? Навряд. І таких, як ви, дуже багато. Тому нелегальні, проте значно комфортніші, перевізники продовжують возити пасажирів та накопичувати клієнтуру. Власник автомобіля точно не буде «прокурювати» салон або ж вибирати, кого йому везти, а кого ні.
Правила конкуренції
Звісно, нелегали та «граки» додають головного болю перевізникам, втім з цієї ситуації напрошується висновок: якість сервісу потрібно покращувати, а не лише збільшувати вартість проїзду. Пасажири воліють їздити з комфортом, навіть, якщо це не буде швидко.
Повністю «викурити» нелегалів вкрай важко, оскільки попит буде завжди. Однак можна докласти максимум зусиль, щоб люди їздили у законному транспорті.
Водій-грубіян на розваленому автобусі буде чути «прокльони» на свою адресу постійно. Тож, для перевізників є одна порада – слідкуйте за сервісом, який пропонуєте. Тоді у броварчан не буде потреби «ловити з руки», аби добратися до Києва.
Інесса Косач