Останній рік ми тільки і бачимо, що суцільне подорожчання. Чим далі, тим страшніше до магазину ходити. А що ж з транспортом? «Громадський Ревізор» вирішив дізнатися, чи чекати броварчанам підвищення тарифів на проїзд
Зважаючи на економічну кризу, яка котрий рік «осідає» на території України, не важко здогадатись, що практично усе піднялось у ціні. Починаючи від продуктів, закінчуючи одежею. Зрозуміло, що до цього списку увійшла і вартість проїзду в маршрутці. Так броварські маршрутки на початку 2015 року підняли проїзд з 2.50 гривень до 3 гривень. Що ж до міжміських маршруток Бровари-Київ, то вони виявились менш прихильними до людей, піднявши вартість проїзду одразу з 6 до 8 гривень.
Все не так просто
«Звісно, для того, щоб перевізники підняли ціни, повинні бути реальні підстави. І зважаючи на те, що зараз відбувається в країні, підстави знаходяться. По-перше, це підняття заробітної плати, потім експлуатація транспорту, оновлення автопарку та вартість пального, яке то знижується, то падає»,– пояснив начальник відділу економіки Микола Загуменний.
Проте нас одразу ж заспокоїли: мови про подорожчання вартості проїзду в міських маршрутках наразі не йдеться. «Точно можу сказати, що маршрутки на осінь не подорожчають. Тим більше, що перевізники самі про підвищення нічого не говорять, жоден з перевізників не подавав свої розрахунки про необхідність підвищення тарифу»,– додає Микола Загуменний.
Чи може впасти вартість проїзду?
Як нам відомо, вже знайшлись сміливці, які навпаки знижують вартість проїзду. Таким «рятівником» виявилась 810 маршрутка, проїзд якої тепер не 7.50, а 7 грн.
«Здається, що п’ятдесят копійок – ніщо, але якщо кожний день їхати на роботу, то потім за місяць можна порахувати, яка економія. Та й перевізнику, упевнена, це вигідно. Людей же до нього тепер більше тягнеться, ніж, наприклад, до тих, у яких схожий маршрут, а вартість більша»,– впевнена Тетяна, яка щодня прямує до Києва на роботу.
Ми знову-таки звернулись до Миколи Загуменного і, як виявилось з його слів, зниження вартості цілком обґрунтоване. «Порівняно з попередньою вартістю пального, то зараз воно подешевшало, звідси і ціна на проїзд впала. А про №810 можу сказати, що вони зробили правильно. Країна і так переживає чергове підвищення цін на все, не треба ще більше насідати на людей».
Крім того, за словами начальника економічного відділу, в Броварах можлива тенденція зниження вартості за проїзд. Все залежить від рішення наради і міського голови зокрема. Так, якщо на зібраній нараді міський голова висуне дане питання, і відповідні інстанції зможуть обґрунтувати пониження ціни, то досить-таки реально в найближчому майбутньому побачити на склі маршрутки занижену вартість проїзду. Проте, Микола Загуменний додав, що це залежить не лише від рішення міської влади, але і від факторів економіки, наприклад, курсу долара. «Ви ж розумієте, перевізники не будуть працювати собі в збиток, а тому ми повинні адекватно розуміти нинішню ситуацію в країні, і вже виходячи з цього приймати рішення»,– каже начальник економічного відділу.
Також він зазначив, що по Київській області лише в Броварах вартість проїзду в міському маршрутному таксі становить три гривні, в інших же районах вартість не менше чотирьох гривень.
Нові умови
25 вересня було визначено переможців тендеру серед перевізників на міські маршрути №№5, 9 та 10. Ми вже писали в минулому номері, що до претендентів були висунуті жорсткі умови щодо транспортних засобів.
Найбільших змін зазнав 10-й маршрут, який прямує з району Геологорозвідки до Залізничного вокзалу. Відтепер його будуть обслуговувати два приватних підприємства, що повинно виключити будь-які суттєві проблеми з графіком руху.
«Ми сподіваємось, що переможці тендеру сумлінно поставляться до своїх обов’язків і броварчани більше не зазнають проблем з довгим очікуванням необхідного маршруту»,– зазначив Микола Загуменний.
На наступний рік у мерії запланували переглянути маршрути автобусів №№2, 2К та 3. Таким чином, проводячи регулярні тендери для покращення якості транспортних послуг, чиновники намагаються утримувати транспортне питання на стабільно високому рівні.
Юлія Лисенко