Кабінет міністрів України затвердив нові правила реєстрації місця проживання. Про це йдеться в урядовій постанові від 2 березня 2016 року №207
В минулому номері «ГР» вже повідомляв читачів про розширення повноважень органів місцевого самоврядування. Зокрема про створення відділу реєстрації місця проживання фізичних осіб. Наші журналісти відправились до новоствореного відділу, аби дізнатись практичні моменти реєстрації за новими правилами.
Відділ реєстрації місця проживання розташований за адресою: бульвар Незалежності, 3, поруч з відділом управління ДМСУ. На дверях висить оголошення, що реєстрація буде здійснюватись з 07.04.2016 р. у зв’язку з передачею картотеки ЖЕКів, ОСББ, ЖБК, відомчих будинків та приватного сектору.
У самому приміщенні ми зустріли перших відвідувачів. Працівники відділу пояснюють, що до 7 квітня приймали громадян в так званому «тестовому» режимі. Адже спеціалісти отримали зовсім нові для себе повноваження і, можливо, перші кілька днів витрачатимуть більше часу на прийом однієї людини та заповнення всіх документів.
Нагадаємо, що згідно законодавства громадяни України та іноземці, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.
Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
1) заяву – зразок заяви можна отримати у відділі реєстрації;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору:
• у разі звернення протягом встановленого строку – у розмірі 11 грн. 71 коп.
• у разі звернення особи з порушенням строку – у розмірі 35 грн. 14 коп.
У разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього, адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу.
4) документи, що підтверджують:
• право на проживання в житлі, наприклад, свідоцтво про право власності;
• право на перебування або взяття на облік у спеціалізованому соціальному закладі, установі соціального обслуговування – довідка про взяття на обслуговування в установі;
• проходження служби у військовій частині – довідка про проходження служби у військовій частині (для військовослужбовців, крім строковиків);
5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
Звертаємо увагу, що реєстрація місця проживання може бути здійснена одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання. В такому випадку необхідно подати ще одну заяву про зняття з реєстрації місця проживання, зразок якої можна отримати у спеціалістів відділу реєстрації.
Якщо документи подає представник особи додатково надаються документ, що посвідчує особу представника та довіреність, крім випадків, коли заява подається батьками або усиновлювачами малолітньої дитини.
Адміністративна послуга з реєстрації місця проживання надається в день подання документів.
Ірина Куликова