Як вже повідомляв «Громадський Ревізор», з 1 травня вступила у силу нова постанова Кабінету Міністрів «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій». Ми вирішили ще раз навідатись до управління праці та соціального захисту, щоб дізнатись про переваги нової системи
У коридорах соціальної служби завжди було не проштовхнутися. Натовп людей з купою довідок чергував під кабінетами майже цілодобово. «Можна було три дні простояти у черзі, аби лише подати документи на субсидію. А потім ще й виявлялось, що перелік довідок неповний, та потрібно приходити знову»,– згадує броварчанка Людмила. Але за новими правилами процес значно спрощується. Відтепер, аби отримати субсидію, достатньо лише заповнити декларацію, а все інше за вас зробить співробітник служби. Та й час на отримування відповіді значно скоротився. Тепер протягом 5 днів працівники відділу збирають усі необхідні документи, а вже через 10 – нараховують субсидію.
Суцільні переваги
За результатами трьох місяців роботи можна впевнено говорити, що нова програма приносить неабиякі плоди. На сьогоднішній день система функціонує на всі 100%. Проблем з програмним забезпеченням немає, та й нарікань від мешканців ми не почули. За офіційними даними, на 10 серпня до управління соцзахисту звернулося 3634 людей із заявами про призначення субсидій. А опрацьовано з них 3478, тобто майже 97%.
Як повідомила начальник управління праці та соціального захисту Алла Петренко: «У багатьох людей наразі нараховано «нульову» субсидію. Але з початком опалювального сезону буде зроблено автоматичний перерахунок і броварчани будуть сплачувати комунальні послуги за пільговим тарифом».
Ще однією перевагою нової системи є автоматичний перерахунок діючих субсидій. Тобто тим громадянам, які оформлювали субсидію минулого року ще за старою системою, не потрібно вистоювати наново черги та писати заяву. Для них перерахування проводиться автоматично, без додаткових документів. На сьогоднішній день зроблено перерахунок за 3004 субсидійними картками, що були оформлені у 2014–2015 рр.
Більше ніяких черг
Прийомом субсидій займаються 12 співробітників у двох відділах: відділі прийому громадян, який приймає документи на всі види допомог (субсидії, компенсації тощо) та відділі призначення. Враховуючи сьогоднішні реалії, такої кількості працівників цілком достатньо. Але чим ближче до опалювального сезону, тим більше громадян потребуватиме допомоги від держави.
За даними керівника управління, зараз щодня приходить подати документи близько 15–20 броварчан. Порівняно з травнем кількість людей значно менша, та й черг у коридорах зовсім немає.
Та перед опалювальним сезоном, який цього року стартує з 1‑го жовтня, співробітники вирішили подбати, аби такі черги не з’являлись. Тож на останній сесії, що відбулась 6 серпня, збільшили штат управління праці та соціального захисту на дві одиниці. Відтепер займатися прийомом заяв та оформленням субсидій буде 14 співробітників. «Ми чекаємо, що з початком опалювального сезону наплив людей буде значно більший. Тому задля уникнення черг ми добираємо співробітників» – повідомила Алла Петренко.
Сучасні потужності
Підготовка до осіннього збільшення кількості звернень проводиться по всіх фронтах. Окрім збільшення штату соціальної служби, з міського бюджету були додатково виділені кошти на оновлення застарілої техніки. На сьогоднішній день вже придбано 8 нових комп’ютерів, які значно прискорять процес оформлення та перерахування субсидій. «Раніше через непридатність техніки бували затримки, бо програма постійно «висіла». Але тепер ми маємо більш потужну техніку і сподіваємось, що процес піде ще скоріше»,– сповнені ентузіазму працівники соцслужби.
Також в управлінні соцзахисту нас запевнили, що незалежно від того, коли родина оформила субсидію, в наступному році пільги будуть перераховуватись автоматично. Тож спеціалісти закликають не чекати опалювального сезону, а прийти зараз та написати заяву без черг. В такому випадку вже з жовтня можна буде сплачувати комунальні послуги зі знижкою.
Маргарита Струтинська