Напередодні нового навчального року Броварська міська рада, разом з управлінням освіти і науки, зібрала всіх педагогів міста для розмови у дружньому колі колег. Захід, який проходив у концерт-холі «Термінал», так і назвали – «Партнерський діалог «БРОосвіта». А говорити було багато про що: будівництво нових шкіл і садочків, програма НУШ (нова українська школа), автономне фінансування закладів освіти, перспективи та інновації у освітянській сфері.
У першому блоці зустрічі в якості спікерів виступали мер міста Ігор Сапожко, начальник управління освіти і науки Оксана Мельник та начальник Управління будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту Світлана Решетова. Вони вели діалог з аудиторією про готовність освітніх закладів до нового навчального року після поточних та капітальних ремонтів, про ситуацію в місті по садочках, а особливо по школах:
«Сьогодні 3 600 дітей нашого міста навчаються у другу зміну, і це одна з основних проблем, яку ми весь час маємо на увазі та прагнемо розв’язати різними способами. Зараз вже реалізується проект будівництва нової школи 1-го ступеню на 960 місць по вул. Симона Петлюри (територія ЗОШ №10, – прим.редакції). Також маємо ряд готових проектів освітніх закладів, які очікують фінансування. Відразу на декілька шкіл у міста ресурсів не вистачить, це зрозуміло. До кінця 2020-року ми плануємо добудувати школу на Симона Петлюри, і поступово будемо запускати інші проекти в роботу», – сказав Ігор Сапожко, коментуючи ситуацію з новим будівництвом.
На питання, запуск яких саме проектів, на думку мера, зможе розвантажити освітні заклади міста? – він відповів, що у роботі проект добудови ЗОШ №2, реконструкція гімназії Олійника та будівництво школи на 2 340 учнів по вул. Симоненка. Крім того, на етапі реалізації будівництво дошкільного закладу «Зірочка» по вул. Ярослава Мудрого, по якому місто виграло грант на 70% фінансування, та запуск проекту будівництва дитсадочку «Дзвіночок» (більш детально про цей садочок ТУТ)
Відповідаючи на питання залу, Оксана Мельник запевнила, що нова школа буде приймати в першу чергу дітей свого мікрорайону, однак школи міста Бровари відкриті для всіх дітей і відмовляти у навчанні не будуть. Стосовно перевантажених шкіл, вона сказала, що керівники закладів переглядають всі вільні приміщення, придатні під класи та прикладають усіх зусиль, щоб вирішити питання на місцях. В той же час управління шукає заклади по місту, які можливо перепрофілювати під освітні, та надають всебічну підтримку для відкриття приватних шкіл, адже це додаткові місця для учнів Броварів.
Далі розмова зайшла про програму НУШ – програму нової української школи, яка відпрацювала перший рік у броварських освітніх закладах.
«Зараз всі говорять, що до нас приходять інші діти, і це правда. Вони більш позитивні, врівноважені, всебічно обізнані, вони можуть одночасно займатись багатьма справами. Тому не дивно, що для нових дітей потрібна нова освіта, новий підхід. Нова українська школа – це підтримка, це вміння працювати в групі, це гра, яка зберігає контакт з творчим потенціалом, це довіра та знання. Ще одним важливим аспектом НУШ є педагогіка партнерства між батьками та вчителями. Саме вона допоможе зробити наших дітей не лише розумними, але й щасливими», – переконана вчитель молодших класів та тренер нової української школи Тетяна Кабак.
Про інклюзивну освіту та роботу з особливими дітьми у школі розповідала директор ЗОШ №3 Лілія Гладишевська, адже саме на базі цієї школи відкрили Інклюзивно-ресурсний центр та Інклюзивний клас «Відкритий простір» – проект, який брав участь у конкурсі та отримав фінансування за рахунок коштів Громадського бюджету.
Оксана Мельник також зазначила: «За минулий рік на заклади освіти з державної субвенції надійшло 2млн.309тис.грн., з місцевого бюджету 11млн.372тис.грн. Це говорить про те, що місцева влада всі наші реальні та нереальні ідеї підтримує і фінансує».
Як закладам освіти працювати в автономному режимі на самостійному бухгалтерському обліку ділились директор ЗОШ №7 Ольга Жигулова та директор ДНЗ «Золота рибка» Юлія Трохимець у наступному блоці (на кінець серпня 2019 року всі школи міста та 8 садочків знаходяться на самостійному бухгалтерському обліку прим.редакції).
«Безумовним плюсом фінансової автономії є можливість обирати самостійно те, що потрібно саме для нашої школи. Можливість вишукувати більш якісні і дешеві товари, торгуватись, економити, а зекономлені кошти витрачати, знову ж-таки, на наші потреби», – розповідала Ольга Жигулова. – «Однак, звідси випливають і мінуси. Адже закупівлі займають багато часу, та потребують кваліфікованих кадрів, яких наразі школа немає».
На зустрічі батьки поцікавились у директорів: де вони можуть дізнатись про те, на що освітні заклади витрачають кошти та побачити які саме суми? Ольга Жигулова відповіла, що інформація доступна у системі публічних закупівель «Прозоро», також кожного року їхня школа доповідає про витрати на загальних батьківських зборах.
«Школи мають сайт та сторінки у Фейсбук. Думаю, було б правильно викладати цю інформацію також на загал, для батьків, на цих ресурсах», – зазначив Ігор Сапожко.
Дуже цікавим для аудиторії став завершальний блок – зміни та інновації. Розпочали його з оголошення здобутків броварської освіти, розглянувши рейтинги шкіл міста по ЗНО серед 449 шкіл Київської області.
За останній рік всі наші школи значно піднялись у рейтингу, а почесне перше місце по Броварам, та 9-те у загальному рейтингу області, зайняла ЗОШ №7 (більш детально читайте про це ТУТ). Про інновації в їхніх освітніх закладах розповідали вчитель інформатики навчально-виховного комплексу Людмила Демченко та заступник директора з навчально-виховної роботи гімназії ім. Олійника Валентина Волошина. Вони говорили про необхідність модернізувати підхід до навчання, відповідно до потреб сучасного покоління школярів, та практику впровадження мультипрофільних класів у старшій школі. Найкращим доказом того, що освітні процеси потребують змін та оновлення в сучасному світі, стали презентації проектів броварських учнів.
Олексій Куркін, учень НВК, представив розроблений ним контролер якості повітря – пристрій який заміряє рівень СО2 в повітрі. Олексій розповів, що зібрав цей пристрій самостійно, і то не єдиний пристрій який він зробив, адже вже близько 5-ти років займається інформатикою в позашкільному закладі.
На його думку, у школах цей предмет викладається на низькому рівні, адже не дає потрібних знань та навичок, які б відповідали сучасним потребам дітей. Власне, тому він розробив Довідник з робототехніки для молодших класів, аби школярі могли отримати актуальні практичні знання та навіть написати власну гру.
Вадим Река, учень школи №7, теж презентував власну розробку місту – автоматичну систему поливу з системою підживлення, та запропонував меру Ігорю Сапожко, взяти цю розробку в роботу для поливу клумб та газонів міста, аби спростити роботу службам благоустрою. На це мер пообіцяв влаштувати Вадиму зустріч з директором КП «Бровари-Благоустрій» і прорахувати кошторис впровадження такої установки для міста.
Завершив зустріч виступ учениці гімназії ім.Олійника Марії Адаменко, про її власний досвід навчання у мультипрофільному класі.
«У старших класах ми вивчаємо забагато предметів, тому нам просто фізично бракує часу, щоб досконало їх охопити. Але коли ти вже визначився з майбутньою професією, то розумієш, що важливо вивчати тільки ті предмети, які тобі знадобляться для ЗНО і вступу до ВНЗ. В мультипрофільному класі у нас є можливість приділяти більше уваги обраним предметам. Учні стали більш зацікавлені в навчанні, з’явилась краща мотивація та прагнення до нових знань», – розповіла Марія.
Закриваючи конференцію, Оксана Мельник побажала всім присутнім: «Важливо мати перед собою мету, і навіть у хвилини відчаю, коли здається, що мета недосяжна, не зраджуйте мету, змінюйте свій план!»