Ще у грудні 2017 року був прийнятий Порядок розподілу коштів міського бюджету для фінансової підтримки громадських організацій (ГО) та благодійних фондів (БФ), який передбачений міською програмою «З турботою про кожного».
Однак, значна кількість організацій у місті досі не знають про таку можливість. Журналісти «Громадського Ревізору» вирішили поцікавитися, яким чином проходить це так званий конкурсний відбір та, власне, сам розподіл коштів у цьому заході.
Виявляється, для отримання бюджетних коштів потрібно не так вже й багато. Як зазначила керівник управління соціального захисту населення Алла Петренко, однією з головних умов є соціальне спрямування діяльності тієї чи іншої організації, а також її значущість для міста.
«По-перше, організація має бути міська або міськрайонна, діяльність якої розповсюджується і на місто. По-друге, це має бути організація, яка дійсно працює і робить щось на користь громади, – зауважила Алла Петренко. – Окрім того, зазначу, що раніше фінансову підтримку надавали лише ГО та БФ, натомість у цьому році до цього Порядку внесли зміни і до загального переліку додали ще й підприємства, на яких працює не менше 80 % осіб з інвалідністю від загальної кількості працюючих (у цьому році це Центр реабілітації інвалідів «Прагнення», якому, як ми пам’ятаємо, виділили 150 тис. грн. – ред.).
Щодо самої процедури, то для початку на сайті Броварської міської ради (а також на сайті Управління соцзахисту) розміщують оголошення, в якому пропонують взяти участь у відборі для отримання фінансової підтримки з бюджету міста. У ньому прописані умови та перелік усіх необхідних документів для участі у даному заході.
Окрім того, організації, які раніше вже брали участь у відборі та яким вже виділялись кошти з місцевого бюджету, обов’язково подають звіт про використання коштів за попередній рік.
«Організації, які вже отримували кошти з міського бюджету, зобов’язані надати звіт, в якому має бути прописано куди і на що були витрачені кошти та дати детальне обґрунтування, на що вони їх планують витратити у наступному. До того ж, у Порядку чітко прописані напрямки, за якими кошти можуть бути реалізовані. Це, зокрема, матеріальне заохочення працівників, які забезпечують діяльність організації, оплата комунальних послуг, оренда, підписка періодичних видань, тощо. І оскільки ми є головним розпорядником коштів, усі ці моменти знаходяться під нашим контролем», – додала Алла Петренко.
Так, з 12 організацій, які звернулися, на 2019 рік фінансову підтримку отримали лише 11.
«Одна з громадських організацій, яку ми фінансували минулого року, використала кошти лише на матеріальну допомогу членам своєї ГО. А враховуючи той факт, що у місті існує окремий захід надання фінансової допомоги мешканцям міста, це виходить дублювання функції. Тож нам довелося їм відмовити, адже кожна людина, яка дійсно потребує цієї допомоги, може звернутися за нею особисто до відділу звернень (вул. Гагаріна, 18), – зауважила керівник управління соцзахисту.
Загалом на 2019 рік у бюджеті міста на фінансову підтримку підприємств та ГО була затверджена сума 3 млн. 871 тис грн. Однак, як зазначила Алла Петренко, розділяється не вся сума і якась її частина обов’язково резервується. Це, насамперед, справедливо по відношенню до тих організацій, які, можливо, ще з’являться і так само потребуватимуть допомоги (для них додатково можуть проводити відбір). Натомість сума, яку визначають для тієї чи іншої організації, залежить в першу чергу від масштабів її діяльності та значущості її заходів для міста.
Тож, Порядок розподілу коштів міського бюджету для фінансової підтримки підприємств та організацій – це в першу чергу чудова нагода для кожної з організацій, яка дійсно працює, робити ще більш корисного для громади міста. Не втрачайте таку можливість.