Організовувати навчання школярів під час карантину школам Броварів доводиться не вперше. Однак, за неповні три місяці нового року, наші учні вже вдруге ідуть на вимушений «відпочинок». Три тижні карантину – термін доволі серйозний, навіть коли на нього припадають весняні канікули. Яким чином підійшли до виконання рішення міського голови навчальні заклади Броварів та як організовують дистанційне навчання у школах, дізнавався «Громадський ревізор».
Переглянувши офіційні сайти та сторінки шкіл у Фейсбук, здається, що більшість використали традиційний спосіб: видали домашнє завдання за програмою на весь період через сайт школи. Здогадуємось, що більшість вчителів також продублювали інформацію у Viber-групи класів. Однак, при нинішніх інтернет-технологіях та кількості гаджетів буквально в кожного учня, хочеться більш сучасного та ефективного підходу. Не кажучи вже про те, що деякі школи навіть цим себе не обтяжують. Наприклад, на сайтах ЗОШ №2 та НВК ми не змогли знайти інформацію про домашні завдання на час карантину. На сайті другої школи повідомлення про карантин взагалі відсутнє.
Деякі навчальні заклади підійшли більш ґрунтовно до питання самостійного освоєння учнями нового матеріалу. Наприклад, 9-та і 7-ма школи зробили підбірки відеоуроків та навчальних он-лайн ресурсів прямо на своїх сайтах. В цей же час, школи №3 та №1 активно ведуть свої сторінки у Фейсбук та викладають туди посилання на ресурси з відеоуроками, корисними ресурсами, рекомендації по дистанційному навчанню.
В управлінні освіти повідомили, що всі броварські заклади освіти отримали офіційний Лист-роз’яснення від Міністерства освіти і науки України, де детально пояснюється, як організувати дистанційне навчання на період карантину для наших учнів. Можливі різні форми використання сучасних технологій та ресурсів.
Ситуацію прокоментувала Начальник відділу загальної середньої, професійно-технічної та вищої освіти Ірина Миронець: «Кожна школа в праві обирати інструменти, які їй доступні та підходять найкраще. Дехто використовує «Google-клас», що дає можливість планувати заняття, видавати та перевіряти завдання, працювати у режимі питання/відповіді. Хтось взяв на озброєння платформу «Мій клас», яка теж організує дистанційні заняття з учнями, можливість видавати домашні завдання і контрольні роботи з автоматичною перевіркою відповідей. Вчителі використовують у своїй роботі опорні конспекти, оцінювальні тести, відео уроки – дуже багато матеріалів доступно на загал в інтернет-просторі».
Як все відбувається на практиці
Поспілкувавшись з вчителями деяких шкіл, ми з’ясували, що ресурси Google-платформи для більшості є найзручнішими. Майже всі вчителі та учні мають власні акаунти та досвід роботи з ними. Деякий час знадобиться для організації класів і підключення вчителів-предметників, а також учнів у групи, але загальна ідея досить прийнятна. Буде цікаво спостерігати, як на практиці працюватиме її реалізація.
Але виявляється найважче переконати учнів: карантин – це не канікули, і навчатись потрібно щодня та систематично. Що можна рекомендувати батькам та дітям, аби організувати продуктивну роботу школярів удома?
Вчителі радять, переш за все, спланувати своє навчання, свій робочий день. Уроків на три тижні задано багато, матеріалу нового теж. Можна виконувати щодня завдання по одному предмету, а комусь краще брати по одному-два уроки з кількох предметів на день.
Новий матеріал краще не просто читати з підручника, але користуватись відеоуроками або презентаціями, доступними на ресурсах, що рекомендують ваші вчителі.
Якщо в учня виникають питання по матеріалу, який він самостійно опановує, чи при виконанні завдань, можна отримати дистанційні консультації від вчителів. Поки це доступно у класних групах Viber, а на сайтах деяких шкіл можна лишити питання вчителю через он-лайн форму.
Але згодом, сподіваємось, підключаться платформи класів он-лайн, тож у учнів буде можливість вирішувати всі питання там. Вчителям це дасть можливість не накопичувати перевірку домашніх завдань, а виконувати їх у режимі реального часу. Це може стати особливо актуально, якщо (раптом) карантин продовжать, але… не будемо забігати наперед. Сподіваємось на краще для всіх нас.