У Броварах уже «повним ходом» іде опалювальний сезон, але, як виявилося, є броварчани, які незадоволені теплими батареями у своїх домівках. І якщо в одних вони досі холодні, то іншим навпаки – жарко. Як же знайти вихід з цієї дилеми? Чи можна зменшити температуру обігріву і до кого звертатись? Давайте розбиратися разом.
У чому проблема і хто винен?
На сьогоднішній день вже на 100% розпочато опалювальний сезон і до містян подається як тепло, так і гаряча вода. Але, як виявилось, не усі задоволені таким розкладом речей. І нещодавно броварчани почали активно скаржитись та писати у соцмережах, що їм жарко (!). «Теж мені, проблему знайшли…Дуже їм жарко… Вікно відкрийте тай усе!», – саме так і може здатись на перший погляд, але, ясна річ, це не вихід із ситуації, адже ви буквально викидаєте гроші на вітер, оскільки за тепло все рівно доведеться платити. А погіршує цю ситуацію осінь, яка сьогодні може вас тішити теплою погодою, а завтра – нещадним морозом.
«Плаче котел»
За допомогою нашої системи централізованого опалення практично не можливо регулювати температуру на теплогенеруючих потужностях, або простими словами – на котельнях. Більшості броварчан, які проживають у нових будинках з горизонтальною системою опалення, ця проблема взагалі не відома, оскільки вони мають можливість встановити теплові лічильники і самостійно регулювати тепловий баланс в квартирах. Що стосується будинків старої забудови з вертикальною системою подачі тепла, на жаль, такої можливості немає.
Багато людей, які звертаються із проханням про зменшення температури теплоносія, просто не знають, що на котельній є теж свій тепловий баланс при якому вони працюють. Наприклад, температура нижче 58-60 градусів на подачі, дуже негативно впливає на саме обладнання. Через це утворюється конденсат на внутрішніх поверхнях котла, який приводить до його пошкодження. А у таких режимах котел не може експлуатуватись і він повинен бути відключений.
Дуже жарко! Відключіть нас
Як пояснив заступник міського голови з комунальних питань Григорій Голубовський: «Якщо ми приймемо рішення про тимчасове зупинення опалювального сезону відключемо всі котельні на цей період, тоді знову доведеться розпочинати з самого початку – розвоздушувати і налагоджувати систему. Тим більше, що на сьогоднішній день, багато аварійних випадків, які пов’язані із витоком теплоносія та призводить до завоздушення систем. Тому, на жаль, задовільнити вимоги і бажання всіх броварчан одночасно неможливо. Вони протилежні, одні вимагають тепла інші вимагають його прикрутити».
Повне відключення на котельних потягне за собою і інші проблеми. Наприклад, із відключенням опалення ми втрачаємо паралельно послугу гарячого водопостачання. Чому? Тому, що вона зв’язана з системою централізованого опалення. Тому вийти із цієї складної ситуації без втрат – неможливо.
Шукайте головного за тепло у будинку
Залишаться єдиний вихід, регулювання тепла у кожному житловому будинку окремо. Саме для цього і були встановленні загальнобудинкові лічильники тепла. За допомогою яких, а точніше за допомогою засувки перед ними, сьогодні можливо регулювати подачу тепла в будинок.
«В минулому році ми повністю завершили встановлення теплових лічильників на будинок. Однак відрегулювати тепловий баланс для кожного з них по Броварам, для працівників тепловодоенергії, дуже складно, навіть практично неможливо. Саме тому по кожному будинку, після встановлення теплових лічильників, були обрані представники, які будуть слідкувати за тепловим балансом. Вони зможуть у разі похолодання – відкручувати засувку, та давати більше тепла будинку, а в разі потепління – навпаки, прикручувати, зменшуючи подачу тепла на будинок», – заувжив Григорій Голубовський.
Одразу після встановлення лічильників були проведені збори або консультації з мешканцями будинку, щоб обрати відповідальних осіб. Ці люди, окрім контролю над теплом будинку отримали, додатково, невеликий громадське навантаження – контролювати показники лічильників.
«Ви ж самі розумієте, що тепловодоенергія фізично не може зняти всі показники одночасно. Через що і буває розрив до 6-7 днів між першим і останнім будинком, а нарахування іде саме по показникам. Тоді у людей виникають проблеми, виникають питання. Чому тому будинку менше нараховано, а в нашому більше?» – пояснює Григорій Голубовський.
Тож, на сьогоднішній день, головна мета цих громадян – знімати показники лічильників і передавати їх для обрахування у тепловодоенергію. А заразом регулювати тепловий баланс будинка. Звичайно, це повинно робитись в автоматичному режимі, але для цього потрібно облаштувати індивідуальні теплові пункти.
«Я сподіваюсь, в майбутньому ми будем встановлювати їх у житлових будинках, і вони будуть автоматично регулювати температури. Ну,скажу відверто, справа це майбутня, вона не дешева. А на сьогодні, на жаль, ми маємо єдиний шлях регулювання – це в ручному режимі», – підсумував заступник міського голови з комунальних питань.
Тому, якщо вас не влаштовує температура, ви можете просто звернутись до КП «Броваритепловодонергія». У них є списки громадян, які відповідають за температурний режим будинків і отримавши їх контактні данні вже можна зв’язатись і вирішити своє питання.
Володимир Аш