Вони – новатори й першопроходці, що генерують ідеї та втілюють їх у життя. До них ідуть такі ж відкриті до знань учні, що прагнуть освітнього й творчого розвитку, навчання з використанням сучасних технологій. Нині 20-ти річний ювілей закладу святкує колектив Броварської Гімназії ім. Степана Олійника. Про життя й становлення гімназії, про її минуле й сьогодення у матеріалі «Громадського ревізора»
Нині цей освітній заклад визнаний одним з найкращих та найпотужніших в місті. Він користується незміною популярністю у містян, тож недивно, що сюди ходять і їздять діти з усіх районів Броварів. Що так приваблює у ньому, коли навіть роки по випуску, бувші школярі приводять сюди навчатись своїх дітей?
Шлях від маленької школи до гімназії
Можливо, не кожен зараз знає, що до 1993-го року теперішня Гімназія була лише 8-ми річною російськомовною школою на Торгмаші. Потім, вже загальноосвітній школі з українською мовою навчання у 1996-му присвоєно ім’я видатного українського письменника і громадського діяча Степана Івановича Олійника. Поступово, під грамотним керівництвом дирекції та за підтримки колективу, звичайна школа перетворювалася в заклад нового формату. Зрештою у 2000-му році вони наважились на черговий рішучий крок й отримали статус загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів гуманітарного та економічно-правового профілів – Броварської гімназії ім. С.І. Олійника. Тоді це був стрибок у незвідане, але перспективне майбутнє.
Заслуги першого директора
Саме так пояснює свої тодішні відчуття керівник гімназії Валентина Волошина, яка вже 26 років працює у закладі, а останній рік – на посаді директора. Вона говорить, що нинішнім статусом і здобутками гімназія завдячує своєму першому директору – Ользі Козленко: «Вона змогла зібрати під своїм керівництвом потужний педагогічний колектив, який з нею разом розбудовував і підіймав цей заклад на новий рівень. Заслуга Ольги Максимівни в тому, що вона вміла бачити й розуміти людей, їх таланти й перспективи для зростання. Вона заряджала нас духом єдиної команди, підтримки, солідарності, який ми досі бережемо й розвиваємо. Адже це дуже важливо у роботі, розуміти що тобі є на кого покластись, що ти довіряєш своїм колегам, своїм учням.»
Минулого року Ольга Максимівна пішла на заслужений відпочинок, але правильно закладені першим директором основи й напрямок роботи закладу, безумовно дали свої результати. Завдяки цьому, колись найменша школа міста, стала одним з найретинговіших та найбажаніших освітніх закладів Броварів. Недаремно Ольгу Козленко цього року було нагороджено почесною відзнакою Броварського міського голови «За заслуги перед містом». Сьогодні броварська гімназія є учасником проекту «Асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні», дійсним членом Асоціації «Відроджені гімназії України», а цього року їй присвоєно звання «Лідер освіти Київщини-2020».
Заклад для обдарованих дітей
Директор Валентина Волошина говорить, що від початку головним акцентом у роботі було виявлення та розвиток обдарованої дитини, формування вільної Я-особистості, конкурентоспроможної у сучасному світі: «Ми перші у Броварах, хто побачив майбутнє освітнього процесу за інформаційними технологіями та почали активно впроваджувати сучасні засоби до навчання: мультимедійні комплекси, проектори, і т.д. Сьогодні всі наші класи оснащені й комп’ютеризовані.»
Керівник розповідає, як під час становлення роботи гімназії, колективу й учням доводилось підтверджувати, що вони є закладом для здібних і обдарованих дітей. Перші досягнення мали вже у 2001-му році, коли Демченко Іван зайняв перше місце з іспанської мови на 4-му республіканському рівні олімпіади. В тому ж році, Ковтун Ольга завоювала друге місце на 4-му рівні республіканської олімпіади з економіки. Тоді, у 2001-му році, за рейтингом міських освітніх закладів гімназія вперше стає лідером у Броварах. Далі цей статус доводилось щоденно тримати.
«Ми вважаємо, що всі діти народжуються талановитими, а заслуга вчителя в тому, щоб цей талант розкрити, направити. Справжній вчитель має зробити так, щоб дитина повірила у свої сили. Саме такі викладачі працюють у нашій гімназії, і тому сьогодні ми маємо величезний перелік заслуг. Учні гімназії стають переможцями й призерами обласних, Всеукраїнських та міжнародних олімпіад. Випускники Броварської гімназії ім. С.І. Олійника вступають до найпрестижніших вишів України, Європи та Америки», – говорить Валентина Василівна.
Багатопрофільне навчання
За 20 років роботи броварська гімназія ім. С.І. Олійника стала лідером у місті по впровадженню новітніх технологій та створенню інформаційно-освітнього простору. Сьогодні вони впроваджують програму супроводу обдарованих дітей, дають високий рівень базової й профільної освіти. Гімназія першою у місті запровадила багатопрофільне навчання для учнів 10-11х класів, і сьогодні успішно реалізують цю програму для випускників.
Ідея полягає в тому, щоб для старших класів переглянути розклад й подачу матеріалу, даючи їм змогу зробити акцент на ті предмети, які учням потрібні для подальшого вступу у ВНЗ й здачі ЗНО. При цьому кожна дитина має свій індивідуальний навчальний план. Учень обирає три або чотири профільних предмети, які йому потрібні, решту предметів вивчає на рівні стандартної програми.
«Ми третій рік працюємо за схемою багатопрофільного навчання для старшокласників, що забезпечує індивідуальний підхід до кожного учня та підвищує мотивацію. У нас є паралелі, з кожного предмету збирається група профільна і стандартна. Результати маємо дуже хороші. При чому задоволені як вчителі, так і діти з батьками», – коментує Валентина Волошина.
Заряд на успішність
Директор розповідає, що на успішність, безумовно, впливає відношення між вчителями і дітьми. Педколектив не дистанціюються від своїх учнів і має з ними особисті довірливі стосунки. Вчителі сприймають гімназистів, як власних дітей, за яких несуть відповідальність, яким необхідно передати свої знання та вміння. Вони щиро вболівають за їхню долю і бажають кожному бути успішним. У броварській гімназії дітям з першого класу говорять: «Ми знаємо що ви будете успішними. Ми знаємо, що ви будете реалізованими. Ви все зможете!»
Валентина Василівна впевнена, що стимулювати дітей просто, якщо показати їм навіщо потрібні знання. Наприклад, гімназія приділяє велику увагу вивченню іноземних мов. Крім поглибленого вивчення англійської мови, тут обов’язкова друга іноземна мова, на вибір – іспанська, німецька чи французька. В той же час сьогодні заклад співпрацює із освітніми закладами 24-х країн світу. Це означає листування, скайп-конференції, а також регулярний обмін учнівськими делегаціями (до карантину через ковід, прим.редакції). «Коли учні включаються у листування зі школярами з інших країн, чи приїздять за кордон, тиждень живуть у родині іноземців, спілкуються англійською, то вже не виникає питання навіщо треба мова, чи не так?» – посміхається директор. Ось так практичними прикладами та позитивним досвідом навчають у Броварській гімназії ім. С.І. Олійника.
Святкування ювілею
На жаль, через карантині обмеження святкування урочистої події на честь 20-тирічного ювілею закладу зводиться до мінімуму. Цього року не планують ні великих концертів, ні гучних масових заходів. Буде святково прикрашений хол гімназії й фотозона для всіх бажаючих. Зроблять виставку світлин з історії закладу. Учні готують святкові проекти й привітальні листівки, найкращі з яких викладуть на сайт школи. Всі розуміють, що за даних обставин, найважливіше нині – вберегти здоров’я дітей і колективу. А свято? – воно обов’язково ще буде попереду! Головне, що у нашому місті є такий чудовий освітній заклад, і нехай ще багато років його випускники приводять до улюбленої альма-матер своїх дітей і онуків. З ювілеєм, гімназія!