«Служба мера» або «гаряча лінія мерії» в різних варіантах та інтерпретаціях існує в багатьох містах України. Чи є плани по створенню подібної служби у нас в Броварах – дізнавався «Громадський Ревізор».
Як виявилось, питання саме на часі, оскільки саме зараз ведуться активні перемовини з розробниками системи «Служба мера», яка декілька років тому досить непогано зарекомендувала себе у столиці.
АКТИВНА, ОПЕРАТИВНА, АЛЕ… НЕ ВПЛИВОВА
Мабуть, кожен з нас час від часу має непереборне бажання підняти слухавку та висловити все, що на думці про роботу комунальних, та й не тільки, служб міста. Або трапляються випадки, коли прорвало трубу, а на відомі номери аварійних служб не додзвонитися. Що робити не знаєш, хоч плач!
Піддаватися розпачу звісно не потрібно, для вирішення питань з тепло-водо- та електропостачанням, з несправними ліфтами та іншими комунальними негараздами є служба, яку ще декілька років тому броварчани добре знали під назвою «Служба 0-50». Близько двох років тому номер телефону довідкової виконкому змінився на 6-11-11, однак як і раніше, працює ця служба цілодобово та без вихідних.
Тут збирається інформація про аварійні ситуації, ДТП, непрацюючі світлофори, пожежі, холодні батареї та неосвітлені вулиці. Потім скарги та пропозиції передаються безпосереднім виконавцям, а от далі вже вплив на оперативність та якість усунення проблеми фактично припиняється і все залежить від відповідальності виконавця. І якщо через деякий час мешканець знову телефонує з претензією на ту ж проблему, чергова на довідковій може сказати єдине: «Ваша заявка передана туди-то, вже мають працювати».
ДАЄШ ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЮ!
«Служба мера», або міський колл-центр 1551 було створено в столиці за часів мерства Леоніда Черновецького. Як кажуть самі кияни – хоч щось хороше було зроблено. Дійсно, така форма активного та оперативного реагування на звернення громадян, та що головне – можливість контролю за швидкістю та якістю виконання, була досить прогресивною та сподобалася городянам.
Бровари – місто пристоличне, то чому б і нам не скористатися досвідом київського колл-центру та не створити щось подібне у нас.
«Міський голова вже надав доручення вивчити дане питання та знайти фахівців, які могли б розробити та запровадити подібну службу у Броварах.», – кажуть в мерії.
Як виявилося, доручення на початковій стадії вже виконано і навіть відбулася перша зустріч мера з розробниками програми.
Суть першого етапу полягає в диспетчеризації комунальних аварійних служб, а також ЖЕКів та ліфтового господарства. Тобто буде система з єдиним номером та з єдиною інтерактивною картою міста, на якій відображатимуться всі «гарячі» точки. До того ж, в автоматизованій системі дуже легко можна буде знайти будь-який будинок чи споруду, де виявлено неполадки. Система візуалізації проблеми дозволить бачити, на якій стадії знаходиться виконання робіт.
Наприклад, у столичній «Службі мера», на подібній інтерактивній карті червоним кольором виділено щойно прийняті заявки, жовтим – в роботі, зеленим – виконано. Таким чином і міські чиновники, і громадяни через інтернет зможуть у будь-яку хвилину проконтролювати виконання тієї чи іншої заявки. Згодом до диспетчерської можна буде «завести» і телефони комерційних структур, якими є газове господарство та РЕС.
В результаті ми отримаємо своєрідний паспорт актуальних проблем міста та динаміку їх вирішення відповідними службами. Задумка непогана, питання актуальне та на часі.
У перспективі на січень місяць запланована друга зустріч на рівні керівництва міста і вже тоді узгоджуватимуть «дорожню карту» по впровадженню нововведення у Броварах.
Олена Марченко