Це підприємство колись було візитівкою промисловості Броварів, пережило повний занепад та фактично загинуло. Однак, з приходом нової управлінської команди на чолі з молодим керівником Сергієм Шапраном, в буквальному сенсі цього слова відродилося з попелу. Мова йде про Броварський алюмінієвий завод
Трохи історії
Броварський завод алюмінієвих будівельних конструкцій, а саме так від початку свого заснування називалося підприємство, почав будуватися у далекому 1973 році. 25 травня 1973 під каркас головного виробничого корпусу було забито першу буронабивну палю, а вже наступна «п’ятирічка» ознаменувалася прийняттям в експлуатацію першого пускового комплексу будівництва. 28 грудня 1979 року Державна приймальна комісія підписала всі необхідні дозвільні документи. Потужність підприємства на той час складала 5 тис. тонн, у тому числі 1,5 тис. тонн алюмінієвих будівельних конструкцій і 3,5 тис. тонн неанодованого товарного профілю.
БЗАБК став першим в Україні підприємством із випуску алюмінієвих профілів та конструкцій. Подібних виробництв у СРСР було усього три: у Броварах, у Підмосков’ї та на Уралі. Однак, і на той час наш завод був найбільшим за обсягами виробництва.
З розпадом Радянського Союзу виробництво поступово пішло на спад, а згодом і взагалі зупинилося. Оскільки завод у той період де-юре належав Києву, у 1999 році столична влада приймає рішення про ліквідацію підприємства. До 2008 року жодних «подвижок» не зафіксовано. Промисловий гігант тихо гине.
У 2008 році алюмінієвий завод було виставлено на продаж і, як виявилось, цей крок став визначальним у подальшій долі підприємства. У 2011 році завод отримав нових власників, увійшовши до складу Alumeta Group, відтоді й розпочався новий старт та період відродження та осучаснення.
Перевершуючи очікування
Слід зазначити, що сьогодні Броварський алюмінієвий завод – це потужне інноваційне підприємство замкнутого циклу з виробництва алюмінієвого профілю. Отримуючи усілякий мотлох – брухт, обрізки, вже не придатні до використання предмети з алюмінію – запускається фактично безвідходне виробництво. Після обробки у високотемпературних плавильних печах, метал проходить довгий шлях до готового виробу.
«Ми працюємо по принципу замкнутого циклу, тобто безвідходного виробництва. Усе, що утворюється в результаті переробки та обробки алюмінію, навіть шлакові відходи після плавки, використовується у подальшому. Наприклад, шлак можна використовувати для додаткової міцності асфальтобетонної суміші», – розповідає комерційний директор підприємства Марчін Гонсьоровські.
Щоквартальна продуктивна потужність нині складає 5400 тонн і це далеко не межа можливостей. У керівництва безліч амбіційних та перспективних планів.
«В асортименті нашого заводу понад 12 470 видів алюмінієвого профілю, ми працюємо з 23 країнами світу. Це Польща, Німеччина, Франція, Білорусь, країни Балтії та Близького Сходу», – каже пан Марчін.
Якщо ж говорити про глобальну географію поставок, то це понад 100 країн, адже у складі тієї чи іншої продукції броварський алюміній «подорожує» світом.
Виробництво не припиняється ні на хвилину, завод працює у режимі «нон-стоп» 24 години на добу, 7 днів на тиждень. Такий режим діяльності спонукав до того, що після загрози «віялового відключення» електроенергії, яке вже звично увійшло в наше життя останніми роками, на території було побудовано власну електростанцію.
«Ми інвестували у будівництво цього об’єкту близько 3 млн. доларів, адже зупинка виробництва навіть на декілька годин коштувала б нам набагато більше. Якщо загасити печі і дати їм охолодитися, зворотній процес занадто важкий та затратний», – каже голова правління Alumeta Group Сергій Шапран.
Сучасне мислення та прогресивне бачення проблеми призвели до того, що циклічність застосовується навіть у питанні теплопостачання. Вперше за багато років, а можливо і за всю історію підприємства, цьогоріч навіть у люті морози у величезних цехах з високою стелею було тепло. Все завдяки використанню теплової енергії від власного процесу виробництва.
Новий бренд на ринку
Підприємство «Броварський алюмінієвий завод» входить до складу групи компаній Alumeta. Вже практично завершено процес ребрендингу, тобто оновлення не тільки виробничих процесів, але й, власне, логотипу підприємства.
Якщо ви зустрінете продукцію бренду «BRAZ», знайте – це товар, виготовлений на нашому Броварському алюмінієвому заводі. Зовсім скоро відбудеться презентація нового бренду широкому загалу.
Разом з BRAZ Brovary Aluminium Plant до групи компаній входять BRAZ Line, BRAZ Construction та Acore Development Group, кожен з яких відповідає за той чи інший напрямок діяльності та виробництва. До міжнародної команди управлінців входять представники багатьох європейських країн, які вдало адаптують власний досвід на українському підґрунті.
Якщо говорити про асортимент товарів, то новацією, що активно наразі розробляється та впроваджується, є виробництво комплектуючих для сонячної енергетики. З використанням алюмінію цей напрямок і для України, і для країн з більш суворим кліматом стає дійсно більш економічно-доцільним, збільшується окупність даних еко-електростанцій. Тому профіль для цієї галузі цікавий теж, що досі не асоціювалося напряму.
«Це напрямок, про який ми постійно говоримо і намагаємося розвивати самостійно. Алюміній – це найкраще рішення для сонячної енергетики, це матеріал, який не піддається корозії і використання саме цього металу у прогресивних розробках майбутнього, зокрема, сонячних батарей, на сьогодні як ніколи актуальне», – каже Сергій Шапран.
Ще одна новація – легкі, екологічні, ергономічні та економні ЛЕД-світильники. Їх також виробляють у Броварах. До речі, будь-хто бажаючий може побачити «товар» промислового бренду «BRAZ» на одній з центральних вулиць нашого міста – Гагаріна.
На фінальній стадії знаходиться розробка лінії паркових світильників, які будуть виконані у стилізованому вигляді дерева з декорованого алюмінію, одночасно зі зручними сидіннями для відпочинку та – увага! – можливістю підзарядки мобільного телефону.
Ще одна ідея, що вже практично втілена в життя – розробка унікальних павільйонів очікування з рекламними моніторами, відображенням графіку руху громадського транспорту, можливістю поповнення мобільного рахунку та навіть кондиціонером. Все можливо, але для нашого менталітету поки що звучить, як цілковита фантастика.
Однак, Сергій Шапран впевнений – рух повинен бути тільки вперед, тільки з орієнтацією на прогресивний європейський досвід. Серед основний чинників секрету успішного підприємства молодий керівник називає перш за все наполегливість у досягненні найвищих результатів, які навіть перевершують очікування потенційних замовників.
Активний менеджмент, швидка модернізація виробничих потужностей, співвідношення ціна-якість, висока швидкість прийняття рішень, міжнародна команда професіоналів, розуміння трендів та проактивне реагування, робота на випередження, індивідуальний підхід до кожного клієнта, цілісна система мотивації персоналу – всі ці чинники і складають секрет успіху бренду «BRAZ».
«Потрібно справді вболівати за ту справу, якою займаєшся, використовувати досвід минулого та прикласти максимум зусиль та вміння для того, щоб не просто виконати замовлення, а зробити це якісно, швидко та з урахуванням найсучасніших тенденцій.
Комплексна та якісна діяльність дозволяє нам витримувати не тільки внутрішню, але й глобальну ринкову конкуренцію, займати лідируючі позиції та постійно розвиватися», – впевнений голова правління Alumeta Group Сергій Шапран.
Ольга Підлісна