Де тонко, там і рветься… Найвразливішою «судиною» міського комунального господарства ось уже півроку залишається частина центрального каналізаційного колектора. Через проведення масштабних робіт довелося перекрити рух транспорту на перехресті бульвару Незалежності та вулиці Симона Петлюри, що створило чимало незручностей для городян. Коли ж нарешті закінчиться «довга пісня» з ремонтом колектора – дізнавався «ГР»
Зовсім трохи історії
Що таке каналізаційний колапс та наскільки це серйозна справа, броварчани відчули на собі ще восени минулого року, коли руйнація частини колектора по бульвару Незалежності призвела до практично надзвичайної ситуації у місті. Тоді навіть довелося на два дні відключити ціле місто від водопостачання, аби зменшити кількість каналізаційних стоків та якомога швидше ліквідувати колекторний провал. Переключили у новозбудовану гілку, запустили, начебто минулося.
Однак, вже за декілька місяців, а точніше 4 квітня поточного року, колектор знову нагадав про себе. Порив стався в районі трикотажної фабрики. І як виявилося, цього разу ні за два дні, ні навіть за два місяці усунути аварію не вдалося.
«Причиною аварії стала значна зношеність каналізаційних мереж. Специфіка проведення ремонтних робіт полягає в тому, що доводиться працювати на великій глибині – близько 6 метрів, а також треба враховувати агресивне середовище каналізаційного колектора», – пояснюють фахівці КП «Броваритепловодоенергія».
Немала копійчина
Згодом виявилося, що аби повністю відновити повноцінну роботу колектора, необхідно провести заміну 600 м трубопроводу. Власними силами «тепломережівці» просто не справилися б, адже потрібно залучати спецтехніку, тому на пошук підрядних організацій теж пішов якийсь час.
Осягнувши об’єми ремонту, взялися за підрахунок необхідних коштів. І сума, варто сказати, вийшла астрономічна. Адже матеріали, обладнання, роботи не тільки по ремонту, але й відновленню благоустрою з асфальтуванням нині перекритого та переритого перехрестя Незалежності–Петлюри – все коштує недешево. Про загальну вартість ліквідації аварії говорити зараз ніхто не може, адже тільки по закінченні робіт, коли відкриється нарешті заасфальтоване перехрестя, можна буде назвати зведену суму. Одне відомо достеменно – гроші довелося залучати не тільки з міського бюджету, але й підключати допомогу інвесторів, якими виступили великі броварські підприємства. Таким чином згідно тристоронньої угоди замовником виступає КП «Броваритепловодоенергія», роботи виконуються підрядними організаціями, а розраховуються інвестори.
Чому ж так довго?
Цим питанням переймаються броварчани, та й на «оперативках» у виконкомі тема колектора – одна з найгарячіших.
Справа в тому, що є декілька чинників, які впливають на швидкість виконання робіт. Тут і складні, «заплутані» мережами ділянки, де доводиться працювати. Адже біля колектора проходять також газові та електромережі і потрібно бути дуже уважними та обережними, аби не втрапити у ще більшу халепу, зруйнувавши, наприклад, газову трубу чи електричний кабель під високим струмом.
На сьогодні основною причиною уповільнення робіт є недостатнє фінансування. Інвестори, звичайно, в більшості намагаються чітко дотримуватися своїх зобов’язань, але іноді трапляються фінансові затримки.
Строки усунення постійно корегуються, віддаляючись на два-три тижні. Спочатку, вочевидь, не оцінивши повністю масштабів як робіт, так і необхідних фінансових витрат, говорили про середину, потім кінець травня, потім «плавно перемістилися» в липень-серпень, а тепер вже говорять про середину вересня. Та й то – 100% гарантії дати не може ніхто. Залишається тільки сподіватися, що за цей час аварійний колектор хоч і в такому режимі, але працюватиме справно і каналізаційний колапс Броварам більше не загрожує.
Мирослава Соколенко