І знову про транспортне питання. Останнім часом збільшилась кількість скарг від пасажирів приміських маршрутів. Як навести лад та коли у Броварах буде нормальний автотранспорт – розбирався «Громадський Ревізор»
МАРШРУТКИ-«ВБИВЦІ»
Мабуть, дуже мало знайдеться людей, які хоч раз на тиждень не користуються громадським транспортом. Навіть якщо до роботи два кроки та навіть якщо пенсіонер і нікуди особливо не треба. А що вже говорити про тих, хто працює в столиці і кому щодня доводиться на собі відчувати всі «принади» громадського транспорту.
«Проблема в неякісному обслуговуванні в усьому: бруд, хамство, куріння за кермом, без зупинки на зупинках, без амортизації, скажений звук автобуса при натисканні на тормоз( мабудь тормозні колодки стерті), список нескінчений!»– пишуть броварчани в соцмережах.
«Увечері їхала на маршрутці №9. Він не їхав, а летів. Поки доїхали від Короленка до лікарні, три рази вилітав на зустрічну смугу. Що водію, що кондуктору було весело. Зупинився на санстанції, закрив двері, сказав «у мене жуйка закінчилася» і пішов у кіоск. Як взагалі такі люди можуть возити людей?!» – скаржиться ще одна дописувачка мережі інтернет.
Особливе обурення викликає технічний стан автобусів, які щодня працюють на приміських маршрутах. Відразу скажемо, що ідентифікувати найбільш «злісних» перевізників, які не слідкують за станом свого автопарку, без допомоги пасажирів дуже важко. Адже просто висловлювати обурення обслуговуванням без вказання номера автобуса, прізвища водія чи власника автотранспорту – не більше ніж «струс» повітря. А ось при наявності задокументованої скарги, вже можна притягнути до відповідальності недбайливих власників автобусів.
КОМУ ПОСКАРЖИТИСЬ?
Відразу закцентуємо увагу читачів на тому, що маршрути є міські, тобто ті, що займаються перевезеннями тільки на території нашого міста, наприклад, №2,3,5,9, 10 та міжміські – що працюють між Броварами та Києвом. Хоча місто може контролювати виконання конкурсних умов лише міськими перевізниками, міські чиновники запевняють, що скарги на роботу підприємців, незважаючи на те міський маршрут чи столичний, розглядаються та опрацьовуються.
«Якщо до нас у виконком поступає скарга чи письмова, чи усна на довідкову службу, все це фіксується та передається перевізнику, який має прийняти міри. Перевізники нам іноді навіть вдячні за виявлення недобросовісних водіїв», – каже начальник управління економіки Микола Загуменний.
Хамство, неповага, проблеми з пільговиками, ігнорування зупинки чи навпаки «підбирання» пасажирів у недозволеному місці, незадовільний технічний стан автобусів – ось далеко неповний перелік претензій, які мають пасажири. У разі великої кількості звернень по певному маршруту або надто кричущим випадкам, збирається комісія, на яку запрошується заявник, власник автобуса та водій. Після такої «очної ставки», як правило, на деякий час скарги припиняються.
Окрім профілактичної роботи, проводяться перевірки на маршрутах, які організовують не тільки чиновники, але й самі перевізники.
«Ми, наприклад, періодично моніторимо роботу наших водіїв на маршруті, адже людський фактор теж має значення. З недобросовісними працівниками проводимо потім роз’яснювальну роботу. Я хотів би навіть звернутися до броварчан з проханням обов’язково повідомляти про факти порушень, щоб ми могли швидко відреагувати. Телефони нашого підприємства є у салоні наших автобусів, жодна скарга без уваги не залишається», – каже директор підприємства «Автопас-К» Володимир Білокінь.
До речі, Володимир Олексійович провів для наших журналістів своєрідну екскурсію територією АТП-13209, де в «мирі та злагоді» працює чотири автотранспортних підприємства – «АТП-13209», «Автопас-К», «Бровари-Автопас» та «Пасбрайт». На території цієї своєрідної корпорації – не тільки власні механічний, столярний, моторний, токарний та електроцех, але й ковальня та сховище для палива. На власні очі побачивши такий господарський підхід до роботи, стало зрозуміло, чому скарг на технічний стан авто, що належать цим підприємствам, практично немає.
В КОДА ГОТОВІ ДО СПІВПРАЦІ
Якщо на місцевому рівні максимум, чим можуть відповісти на скаргу – перенаправили її на підприємство, де оштрафують водія, як, наприклад, сталося з працівниками одного з автопідприємств, котрі ігнорували заїзд на зупинку «Радіостанція» при зміні схеми руху через ремонт на шляхопроводі. Штраф нехай і у 100 грн. – все одно покарання. Після цього скарги припинилися. Іноді, але не часто, коли ні профілактика, ні штрафи не допомагають, недбайливих співробітників все ж звільняють.
А ось на рівні обласної державної адміністрації розмовами не обмежуються.
«Київська обласна державна адміністрація проводить конкурс на міжміські пасажирські перевезення. Зі свого боку ми періодично проводимо перевірки, реагуючи на скарги мешканців Київщини. Відверте нехтування правами пільговиків, зношеність машин і безкарність працівників – такі нарікання доводиться чути на адресу приватних пасажирських перевізників. Що й казати, підстави для того існують, як мають місце і об’єктивні причини недосконалості в управлінсько-організаційній роботі», – каже начальник управління інфраструктури КОДА Вадим Галицький.
І реакція керівного обласного органу може бути досить жорсткою. Для прикладу – нещодавно після чисельних звернень мешканців села Калинівка Броварського району було проведено перевірку та після підтвердження фактів, викладених у скаргах, розірвано договір з перевізником, який обслуговував маршрут Калинівка-Київ.
«Ми відкриті для спілкування. Мешканці міста Бровари та Броварського району, як і інших населених пунктів Київщини можуть надсилати свої скарги та пропозиції по роботі транспорту безпосередньо на поштову адресу Київської обласної державної адміністрації, в управління інфраструктури, а також зв’язатися з нами в соцмережах. Жодна скарга не залишиться без уваги. Тільки разом ми зможемо подолати негаразди та усунути всі недоліки», – запевняє Вадим Галицький.
Катерина Ковальчук
