У вівторок, 20 лютого, на черговому засіданні виконавчого комітету було затверджено рішення, до якого ще з початку року готували пасажирів міського транспорту. Мова йде про підвищення тарифів за проїзд міськими маршрутами. Відповідно до даного рішення, тариф на перевезення становить 5 грн. 50 коп.
Таке рішення прийняли у зв’язку зі зверненнями перевізників, які працюють на міських маршрутах №2, 3, 5, 9 та 10. Керівники автотранспортних підприємств апелюють до значного збільшення вартості паливно-мастильних матеріалів, а також мінімальної заробітної плати.
Під час наради, яку 21 лютого провів міський голова Ігор Сапожко з перевізниками міських маршрутів, тема підвищення тарифів була №1 на порядку денному. Хоча розмір тарифу і був затверджений на засіданні виконавчого комітету, керівництво міста запропонувало перевізникам все ж залишити для школярів проїзд у розмірі 2 грн., а для дорослих замість 1,50 грн. підвищити ціну за проїзд лише на 1 грн. та зафіксувати її на рівні 5 грн. Дискусія, чесно кажучи, була гарячою…
Не менш нагальна проблема, яку обговорювали на зустрічі – якість обслуговування: жахливий стан автобусів, хамське відношення водіїв, ненормований графік. Чи не кожен броварчанин на собі відчуває таку собі «якість» транспортного обслуговування. Дійсно, мешканці міста обурюються не так підвищенням тарифів, як нерозумінням того, за що вони платять.
На що директор ТОВ «Автопас К» Володимир Білоконь зазначив, що 5,50 – це той тариф, який дасть підприємству хіба що вижити, але вже точно не дозволить придбати нові автобуси, це абсурд. Над іншими зауваженнями перевізники пообіцяли попрацювати.
Згадав міський голова і про неодноразові прикрі інциденти щодо перевезення школярів під час карантину.
«Люди скаржаться на неприйнятну поведінку водіїв відносно школярів. Як ви не можете зрозуміти, якщо у дітей карантин, це не означає, що вони не вчаться. У когось індивідуальні заняття, хтось відвідує курси з англійської мови. До того ж, карантин – НЕ канікулярні дні», – наголосив Ігор Сапожко.
Зважаючи на ганебну поведінку водіїв, міський голова запропонував скасувати взагалі будь-які обмеження у перевезенні дітей протягом навчального року, окрім, звісно, літніх канікул.
І от, коли обидві сторони досягли попередньої згоди, коли у міській раді вже підготували відповідний меморандум з усіма внесеними правками і документ залишилося лише підписати, щось пішло не так. Точніше, хтось передумав. Виявляється, у перевізників, наче у старенької бабусі, котра живе на одну пенсію – кожна копієчка на рахунку.
«Щоб ви розуміли, у мене мінус 300 тис. грн. тільки по солярі» – обурювався на нараді один з перевізників.
І якщо для дорослих все ж зійшлися на цифрі 5, для школярів жодних «без обмежень» власники автопідприємств робити навідріз відмовляються. Вочевидь, треба терміново компенсувати той «мінус», аби врятувати автопідприємство.
Перемовини наразі тривають. І досі невідомо, за яким тарифом і за яких умов школярі зможуть користуватись міськими маршрутками. Проте, хочеться сподіватися, що владі все ж вдасться переконати перевізників піти на поступки.
Пільгові категорії
Згідно Меморандуму, суб’єкти господарювання, які здійснюють перевезення пасажирів на міських маршрутах, також забезпечуватимуть безкоштовне перевезення по м. Бровари таких категорій:
• пільгових категорій громадян, які мають на це право згідно чинного законодавства, в межах встановлених рішенням виконавчого комітету Броварської міської ради від 13.05.2003 №217 «Про затвердження порядку перевезення пільгових категорій громадян в м. Бровари»;
• працівників комунальної та соціальної сфери, ветеранів ВВВ;
• учасників бойових дій, які брали участь в АТО, членів сім’ї загиблих в АТО.
Хотілося б зазначити, що аналізуючи ситуацію по Київщині загалом, картина майже скрізь однакова. Такі ж побиті і занедбані маршрутні таксі, такі ж «доброзичливі» водії і такі ж «незрозумілі» ціни за проїзд. Враження, наче усі перевізники змовилися. Тож, у підсумку маємо 5 гривень, а багато це, чи мало, порівняно з нашими найближчими сусідами, судити вам.
