28 квітня відбулась 74 позачергова сесія міської ради, яка тривала рекордні чотири години. Дискусія та обговорення були настільки жвавими, що депутати виріши працювати без перерви. Що обговорювали та за що проголосували далі в огляді «Громадського ревізора».
Після того як депутати підтримали порядок денний позачергової сесії за основу, міський голова запропонував доповнити його двома додатковими питаннями. Перше питання – про затвердження Статуту КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня» у новій редакції, а друге, – ініційоване особисто мером, стосувалось стану виконання санітарно-епідеміологічних заходів, спрямованих на недопущення епідемії COVID-19 у м. Бровари.
По першому додатковому питанню доповідав особисто Ігор Сапожко, який зазначив: «Броварськ а багатопрофільна клінічна лікарня має двох засновн иків та фінансується сьогодні з двох бюджетів – нашого міського та броварського районного. Разом з тим, лікарня сьогодні безконтрольна з боку міста, не дивлячись на те, що ми виділяємо мільйони на її утримання. Нас цікавить організація ефективної роботи у броварській лікарні, якісні послуги броварчанам, але міська влада не може виконувати функції контролю за діяльністю закладу. Тому я пропоную внести зміни до Статуту і тим самим вдосконалити порядок управління в лікарні».
У ході обговорення зазначалось, що в умовах епідемії неодноразово виникали ситуації, коли на рівні працівників Броварської БКЛ ігноруються санітарні норми в період епідемії, а керівництвом лікарні не виконувались розпорядження міського голови та відділу охорони здоров’я Броварської міської ради, спрямовані на оптимізацію протиепідемічних заходів тощо.
Аби виправити цю ситуацію, на розгляд депутатів було запропоновано зміни до Статуту КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня» щодо порядку управління комунальним некомерційним підприємством.
Зокрема, передбачили, що упов новаженим органом управління від Броварської міської ради буде відділ охорони здоров’я.
Серед іншого, управляючому органу надано право:
• визначати головні напрямки діяльності Підприємства, затверд жувати плани діяльності та звіти про їх виконання;
• погоджувати фінансові плани та здійснювати конт роль за їх виконанням;
• погоджувати структуру та штатний розпис Підприємства;
• здійснювати перевірки фінансово-господарської діяльності Підприємства;
• здійснювати контроль за ефективним використанням та збереженням майна і коштів Підприємства тощо.
Депутати міської ради підтримали даний проект Рішення. Але як відомо, лікарня має два Засновники. Тож за відповідні зміни має проголосувати ще й Броварська районна рада. Секретар ради Петро Бабич повідомив, що з представниками району була проведена спільна нарада, за результатами якої вони надали попередню згоду підтримати запропоновані зміни до Статуту. Отже, залишилось дочекатись результатів сесії Броварської районної ради.
Друге додаткове питання викликало найбільше дискусій та спірних думок серед депутатського корпусу.
На початку своєї доповіді міський голова проінформував про всі санітарно-епідеміологічі заходи, які впроваджені в Броварах для недопущення виникнення і поширення епідемії COVID-19. Зокрема, розповів про тимчасові зміни в структурі виконавчого комітету задля налагодження ефективної роботи.
«Ми передбачали що карантинні заходи впроваджуються не на один день, тому мали розподілити свої дії стосовно підтримки всіх броварчан, які потребують допомоги, а особливо незахищених верств населення: пенсіонери, багатодітні родини, літні люди, які знаходяться на обліку соціальних органів, малозабезпечені сімї, інваліди та інші», – зазначив Ігор Сапожко.
Детально мер розповів і про заходи дезінфекції, які реалізуються в житловому фонді та громадських місцях. Саме ретельна дезінфекція не дозволила у Броварах повторитись історії, яка минулого тижня відбулась у Вишневому. Там на COVID-19 інфіковано майже 300 осіб в одному гуртожитку.
Міський голова повідомив депутатів, що перший випадок захворювання в Броварах також трапився у гуртожитку (у 21-річної дівч ини). І лише злагоджена і швидка дія різних підрозділів не дозволила розповсюдитись інфекції.
«Одразу після отримання інформації про підозру на COVID-19 та госпіталізації дівчини, в той же вечір, КП «Бровари-благоустрій» провів тотальну дезінфекцію. На наступний день біля будинку був виставлений контрольний пост з представників поліції, УЖКГ та сімейної медицини. В даний будинок не була допущена жодна людина. Ми створили спеціальний маршрутний лист, в якому мешканці будинку, які виходили, обов’язково зазначали, куди прямують – у магазин чи аптеку та скільки часу на це потрібно. За тиждень ми побачили, що у будинку немає осіб із симптомами коронавірусної інфекції і лише після цього зняли контроль ний пост», – повідомив Ігор Сапожко.
До речі, з цього будинку по сьогоднішній день немає жодної підоз ри на коронавірус. Особливу увагу міський голова приділив питанню ефективного управління медичною галуззю в місті.
Медична сфера складається з трьох ланок. Первинна ланка – КНП «Броварський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» повністю утримується за рахунок міського бюджету. Сьогодні всі функції по забору ПЛР-аналізів за зверненнями покладено на первинну ланку. Ігор Сапожко зауважив, що важливим в свій час було рішення місцевої влади не розформовувати швидку медичну допомогу, а ввести її як підрозділ невідкладної медичної допомоги у структуру первинного центр у. Це дозволяє сьогодні обслуговувати всі виклики на підозри з COVID-19, коли бригади екстреної медичної допомоги відмовлялися виїжджати.
Вторинна ланка – КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня» – фінансується за рахунок двох бюджетів – міста та району.
І третє, це екстрена медична допомога – КНП «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медичних катастроф», яке фінансується за рахунок обласного бюджету.
«Ми сьогодні повністю забезпечили первинну ланку. У перші дні впровадження карантину зібрали бізнес та забезпечили Броварську лікарню найнеобхіднішим. Підприємці за власний кошт закупили медичне обладнання, допомогли дезрозчинами, засобами індивідуального захисту та іншим. Після цього ми виділили з міського бюджету на потреби ББКЛ понад 4 млн грн. Район виділив фінансування. Але у нас була прогалина в екстреній медичній допомозі, яка не усунута і зараз. Така ситуація виникла через те, що Київська обласна рада виділила кошти, але Київська обласна державна адміністрація ці кошти не освоїла. В чому проблема? У тому, що не проведений тендер на закупівлю паливно-мастильних матеріалів, не проведені закупівлі систем захисту, медикаментів та виробів медичного призначення. Тому ми об’єднали зусилля і від міста надали підтримку екстреній медичній допомозі», – повідомив мер Броварів.
У підсумку, після доповіді Ігоря Сапожка та виступів депутатів, міська рада взяла до відома інформацію, озвучену міським головою.
Депутати визнати недостатньою роботу Київської обласної ради та Київської обласної державної адміністрації щодо координації дій з органами місцевого самоврядування, та щодо забезпечення КНП «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медичних катастроф» паливно-мастильними матеріалами, засобами індивідуального захисту та медикаментами.
Разом з тим, визнали задовільною роботу по виконанню санітарно-епідеміологічних заходів спрямованих на недопущення епідемії COVID-19 в м. Бровари.
Зважаючи на озвучені факти щодо порушення санітарних правил і норм, впроваджених на період карантину з боку медпрацівників ББКЛ, а також невиконання розпоряджень відділу охорони здоров’я з боку керівництва ББКЛ, депутати вирішили звернути увагу на недопустимість порушення правил та норм, встановлених з метою запобігання COVID-19, заходів щодо боротьби з її наслідками з боку директора КНП «ББКЛ» Валентина Багнюка та визнали факти невиконання ним без поважних причин умов контракту.
«Всі ланки медицини, вся медична сфера має працювати злагоджено та ефективно. Не час розділяти повноваження, час об’єднувати зусилля у спільній боротьбі проти епідемії COVID-19», – підсумував обговорення Ігор Сапожко.
Серед інших питань порядку денного депутати ухвалили міську Програму захисту населення в умовах гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 в місті Бровари на 2020 рік.
Основні заходи програми включають: забезпечення функціонування медичного містечка на території ББКЛ, надання фінансової допомоги комунальним підприємствам на придбання засобів індивідуального захисту, засобів та обладнання для дезінфекції житлового фонду та громадських місць, створення та придбання необхідного запасу противірусних препаратів, засобів індивідуального захисту тест-систем, дезінфекційних та антисептичних препаратів, спеціальної медичної апаратури для ББКЛ та БМЦПМСД, створення кризового відділення для лікування COVID-19 на базі кардіореанімації та кардіологічного відділення на 25 ліжкомісць, а також придбання засобів особистого захисту для представників критичної інфраструктури (працівників поліції, екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, рятувальників та комунальних закладів міста). Загальний обсяг фінансування, передбачений на 2020 рік по програмі складає 12,6 млн грн.