До броварських ЖЕКів належить близько 800 під’їздів. Стан 320 з них не надто задовільний. Торік за кошти міського бюджету відремонтували лише 20. Тож, якщо такі темпи збережуться, аби привести до ладу всі під’їзди міста, знадобиться 16 років. «Громадський ревізор» проаналізував, скільки коштів виділяється на ремонти та яким чином вони проходять.
У січні 2015 року на сесії міської ради депутати затвердили програму реформування та розвитку об’єктів ЖКГ. Відтак, на утримання та ремонт житлового фонду передбачили близько 17,5 мільйонів гривень. Кошти витратять на ремонт фасадів, дахів, ліфтів та під’їздів. На приведення до належного стану останніх виділили понад півтора мільйона. Щоправда, третину цієї суми складає кредиторська заборгованість. Це гроші, які не проходили через казначейство і не були перераховані підрядникам за минулорічні роботи. Тож, фактично на благоустрій під’їздів у комунальників є трохи більше 1 мільйона гривень.
ЧИЙ ПІД’ЇЗД ВІДРЕМОНТУЮТЬ СКОРІШЕ?
Щороку до 25 жовтня балансоутримувачі проводять обстеження своїх будинків і подають заявки на капітальні ремонти до управління ЖКГ. Попри те, що перелік дуже великий, фахівці мають перевірити кожен об’єкт, виїжджаючи за вказаними адресами.
Аби зрозуміти, які під’їзди потребують ремонту найбільше, комунальники складають дефектні акти – розповідає начальник управління ЖКГ Галина Плотнікова. Виходячи із наданої інформації, визначається стан всіх під’їздів, на які подали заявки: від найжахливішого до зразкового. Ці дані дозволяють скласти своєрідний рейтинг із занедбаності, відповідно до якого сформується черга з претендентів. «Лідери» оцінювання, звісно, здобувають право на проведення відновлювальних робіт першими. Далі – по мірі недоглянутості.
Для того, кому пощастило цього року, порахують обсяги та кошторис робіт. Решта автоматично потрапляє у заявку на наступний рік, трохи просунувшись по черзі.
У форс-мажорних ситуаціях ремонт роблять позачергово. Щоправда, за чийсь рахунок у списку. Минулого року так відбулось з будинком за адресою Київська, 300, де сталась пожежа. Тож, «погорільці» вимагали негайного відновлення своїх під’їздів.
Збільшити шанси на ремонт саме вашого під’їзду можна, написавши колективне звернення від всіх мешканців.
БРОВАРСЬКІ НЕТРІ
Найгірші під’їзди у місті переважно у гуртожитках – зізнаються в управлінні ЖКГ. Приміром, будинки на вулиці Незалежності, 16‑Б, 16‑В, Київська 298‑А, Грушевського, 1 дійсно у занедбаному стані. На жаль, тамтешні мешканці досі сприймають свої будівлі, як тимчасове житло, тому надто неохайно ставляться до спільної власності. Можливо цього року в них зроблять ремонт. Хоча перед тим треба було здійснити більш нагальні роботи. Зокрема, встановили 2 ліфти, які не працювали 20 років та зробили ремонт геть дірявого даху.
За оцінками начальника управління ЖКГ, 40% всіх броварських під’їздів потребує ґрунтовного ремонту. Косметичне ж втручання не завадить майже всім «старим» будинкам. На дрібні завдання – фарбування, штукатурку, реставрацію вхідної групи – ЖЕКам виділили по 50 тисяч гривень. Тож, якщо броварчанам треба щось полагодити у місцях загального користування, вони мають знати, що невеликі кошти на ці потреби комунальникам дали.
НЕ ЗДАТИ ПОЗИЦІЙ
Минулого року ремонт під’їзду п’ятиповерхового будинку обходився в середньому у 35 тисяч гривень, дев’ятиповерхового – у 55 тисяч. Але ці суми надто умовні, бо вартість залежить від обсягу та складності робіт. Найменш затратний варіант – штукатурка та фарбування стін. Якщо ж доведеться змінювати світильники, поруччя на сходових прольотах та вікна – ремонт коштуватиме набагато більше.
Відремонтувати таку ж кількість під’їздів, як минулого року, буде важко. Адже грошей стільки ж, а будівельні матеріали суттєво здорожчали. Гарним результатом в управлінні ЖКГ вважатимуть, якщо за цей рік вдасться навести лад принаймні у десяти будинках.
ДОВІДКА
У 2015 році комунальники отримали на 10 мільйонів гривень більше, ніж торік. Щоправда, покращити свої здобутки їм навряд чи вдасться через значну інфляцію.
Ігор Латунський
