У Броварах і досі залишається невирішеною проблема відкритих каналізаційних люків. Нині на вулицях міста можна побачити немало «чорних дір», які перешкоджають руху автомобілів і становлять небезпеку для людей.
Один каналізаційний люк важить 50 кілограмів, його не просто відірвати від землі. Його неможливо приховати в кишені чи в торбинці, але злодюжок це не спиняє. Каналізаційні люки щодня зникають у Броварах наче монетки в руках фокусника. Такі маніпуляції можуть призвести до трагедії.
Відомо чимало випадків, коли діти провалювалися у відкриті каналізаційні колодязі. На щастя, в нашому місті таких випадків не було. Але батьки бояться випускати дітей з рук, адже часто непомітні дірки, наче магніт, затягують малечу.
Ні собі – ні людям
Дві гривні за кілограм металу. Такі нині розцінки у металоприймальниках. Виходить, що за один каналізаційний люк злодюжка отримає 100 гривень. А за десять – тисячу. Телефоном нам вдалося дізнатися, що готові прийняти й десять штук, за однієї умови – люки чи каналізаційні решітки мають бути битими. Мовляв, тоді це вважається металобрухтом.
В Броварах така дешева і важка здобич бажана. Хоч міські чиновники і не знають точну кількість викрадених каналізаційних кришок, проте кажуть, що роблять заміну мало не щодня. «Варимо нові решітки. Ставимо, купуємо нові люки, заварюємо де це можливо. Де не проїжджа частина, в зелених зонах, де немає руху транспорту ми їх міняємо на пластикові, бетонні, залізобетонні», – розповідає заступник Броварського міського голови з комунальних питань Григорій Голубовський.
Біля кожного люка охоронця не поставиш. Тож комунальники замінюють металеві люки на гумові. Проте роблять це тільки у пішохідній зоні. На трасі такі не поставиш: від тиску коліс вони швидко псуються. Заміна одного люка коштує місцевій скарбниці від 600 до 700 гривень. Скільки потрібно закрити каналізаційних колодязів – нині рахують.
У 2010-му ввели кримінальну відповідальність за крадіжку люків – від 3 до 8 років в’язниці. Але на практиці злодії відбувалися штрафом, а кришки каналізаційних колодязів і далі пропадають.
Міські чиновники кажуть, що проблему потрібно вирішувати на рівні держави. Принаймні, не видавати ліцензії тим, хто це приймає та за це платить. «Де металобрухт? Його уже весь позривали, поздавали. Сьогодні позалишалися тільки люки», – каже Григорій Голубовський.
Будьте обережні
Нагадуємо автовласникам та пішоходам: «Будьте обережні на дорогах!». Навіть маленький, незакритий люк може призвести до халепи. А «Громадський ревізор» продовжує досліджувати проблему крадіжок комунальної власності. Будемо відстежувати і роботу комунальників по заміні таємничо зниклого залізяччя.
Інеса Косач