«О, тепленька пішла…»
Як правило, гаряче водопостачання відновлюється у місті на декілька днів, а то й тижнів раніше, ніж запуск теплоносія. Саме так відбулося і цьогоріч. Відповідно до розпорядження міського голови, гаряча вода з’явилася у кранах броварчан вже з 3 жовтня. Щоправда, не обійшлося без нарікань. Десь вода пішла кольору настояного чаю, десь температурний режим не витриманий – водичка не так щоб холодна, але ж і гарячою назвати її не можна, за деякими адресами взагалі довелося чекати підключення системи гарячого водопостачання декілька днів. Про взагалі курйозну ситуацію повідомив броварчанин у соцмережах:
«Можливо, хтось знає подробиці ситуації, коли з «холодного» крану раптом тече гаряча іржава вода?», – пише мешканець будинку №23Б, що по вул. Симона Петлюри.
Мешканка Торгмашу Антоніна Платонівна скаржиться: «Мало того, що гарячу воду у нашому будинку по вул.Олімпійській, 7 підключили на тиждень пізніше, ніж усім іншим, так і тече з крана ледве тепла. А платити ж доведеться, як за гарячу!».
Ми вже повідомляли нашим читачам, що з приводу «кока-коли» з крану можна пред’явити претензії постачальнику послуги і, о диво, вам навіть можуть зробити перерахунок!
«Перерахунок дійсно можна зробити, – запевняє заступник комерційного директора КП «Броваритепловодоенергія» Володимир Чипаченко. – Але для цього потрібно письмове звернення споживача, відповідно до якого направляються фахівці нашої лабораторії, вони проводять заміри, беруть проби і у разі невідповідності нормативам, проводиться перерахунок».
Основною причиною бурого кольору при запуску гарячого водопостачання є неякісна або взагалі не проведена прочистка бойлерів, які знаходяться у будинку – пояснюють в «Тепломережі». Це не ті малі бойлери, які встановлені у квартирах самими мешканцями, а великі резервуари на увесь будинок, де вода нагрівається не електрикою, а від подачі теплоносія. Такий резервуар потрібно щороку промивати, якщо цього не робити, то й як результат – зміна кольору води.
«Такі скарги можуть бути тільки в мешканців ОСББ, кооперативів або відомчого житла. По комунальному фонду у нас проблем не буває», – впевнений Володимир Чипаченко.
Цьогоріч, кажуть у «Тепломережі», звернень не було. Можливо тому, що броварчани просто не знають про таку можливість. Отож, якщо ви маєте сумніви щодо нормативів по кольору, смаку чи запаху води, яка тече з вашого крана, звертайтеся до «Тепломережі» і, можливо, окрім виправлення ситуації, вам ще й гроші повернуть. Стукайте, і вам відкриють.
Погода підтримує економію
Отож, «пристрасті» після запуску гарячого водопостачання дещо вщухли, і начебто з дня на день мали і батареї потеплішати. Але природа, мабуть що на щастя, подарувала українцям ще тиждень справжнього «бабиного літа». Температурні показники протягом декількох днів у денний час вперто трималися біля позначки +20, тому включати опалення у житловому фонді та «гріти небо» не було ніякого сенсу.
«Відповідно до Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України, включення систем опалення передбачається у випадку, якщо протягом трьох діб середня добова температура повітря не перевищує +8°С», – нагадує директор КП «Броваритепловодоенергія» Василь Андрєєв.
Однак, відповідно до розпорядження міського голови, опалювальний сезон для соціальної сфери – дитячих садків, шкіл, закладів охорони здоров’я – після звернень керівників закладів було розпочато з 16 жовтня. Отож, малеча в теплі, лікарні та школи теж не «мерзнуть». Проблем взагалі не виникло. Що не кажи, а погодні умови цьогоріч якщо не суттєво, то приємно скоротили фінансові витрати і майже тижнева «відстрочка» початку опалювального сезону все-таки дасться взнаки.
Повноцінно стартували
Однак, скільки б сонечко не радувало, осінь вступає в свої права, ночі вже досить холодні, навіть приморозки розпочалися, тому з 22 жовтня опалення запустили і у житловому фонді. Добре розуміючи, що міська система опалення, яка вміщує, тільки уявіть – 48 тисяч кубометрів (!) води – при найкращих «розкладах» не запуститься одномоментно, ми поспілкувалися з керівником КП «Броваритепловодоенергія» у середу, коли вже ситуація більш-менш вирівнялася.
«Дійсно, в місті розпочався повноцінний опалювальний сезон, котельні працюють у повному режимі, на місто подається гаряче водопостачання і подається опалення. Але враховуючи, що в місті ми маємо понад 300 будинків, за один день неможливо технічно розпочати в усіх будинках одночасно опалення. На сьогодні сформовано додаткові бригади, серед них і додаткова аварійна, яка займається оперативним усуненням аварійних ситуацій, що можуть виникнути при запуску опалення. У місті працює загалом 5 бригад, які оперативно реагують на заявки мешканців», – каже директор КП «Броваритепловодоенергія» Василь Андрєєв.
А заявок за ці дні дійсно ой як багато. В принципі, основною причиною того, що у вашій квартирі чи по «стояку» відсутнє тепло, комунальники називають потрапляння повітря у систему. Справитися з цією ситуацією, в принципі, можна й самотужки, спустивши зайве повітря за допомогою крана Маєвського на радіаторі опалення. Якщо ви один раз проробите цю нескладну процедуру, то в усі наступні роки вам вже не треба пояснювати, що таке «спустити повітря». Однак, бувають ситуації, коли ці маніпуляції не допомагають. Тут вже впоратися можуть тільки фахівці. І якщо скидання повітря із системи пройде успішно, ні ви, ні ваші сусіди не будуть нарікати на холодні батареї.
Але як виходити з ситуації, коли послуга з теплопостачання не надається, або ж надається в неповному обсязі? Чи не доведеться платити за неіснуюче у вашій оселі тепло? «Нарахування плати за опалення буде здійснюватися відповідно до актів начальника району внутрішньо-будинкових систем про те, що почалося все повноцінно. У разі, коли в будинку або в квартирі не було певний час повноцінного опалення, мешканці можуть звертатися до нашого підприємства з заявою про проведення перерахунку. Час, протягом якого було відсутнє опалення, не буде враховуватися і буде зроблено перерахунок абонентським відділом підприємства», – запевняє директор «Тепломережі».
Принагідно нагадуємо вам номери «Контакт-центру» КП «Броваритепловодоенергія»
- 5-35-38
- 3-44-96
- (050) 444-86-39
- (050) 384-74-64
- (050) 386-73-08
- (067) 204-27-65
Як би там не було, ще трохи часу і все владнається, налагодиться, позбудеться повітряного корка та запрацює. Залишається тільки чекати «судного дня», коли прийдуть платіжки за опалення. А з новими намірами уряду по ціні на газ, визнають «тепловики», хвилюватися справді варто.
Ціна комфорту
Опалювального сезону українці чекають з суперечливими почуттями. З одного боку – холодно, швидше б увімкнули опалення, з іншого – це ж скільки платити треба буде!
«Що стосується ціни на газ. На сьогодні в державі ще не прийняте кінцеве рішення, нова ціна на газ ще не встановлена, але враховуючи те, що говориться на рівні Кабінету міністрів, на рівні державних можновладців, та враховуючи вимоги європейських партнерів, скоріш за все, ціна буде на газ піднята десь приблизно на 23%. Безумовно, це не може не вплинути на роботу нашого підприємства, на розмір тарифу, на гаряче водопостачання і на теплопостачання. Тому що вартість газу – приблизно 80% нашого тарифу. Буде збільшено тариф на газ, безумовно буде збільшена і вартість на наші послуги. Ми не приховуємо того, що буде підвищення тарифів, але точні терміни поки що не відомі. На сьогодні немає затвердженої нової ціни, тому на початку опалювального періоду працюємо по старій», – інформує директор КП «Броваритепловодоенергія» Василь Андрєєв.
«Рятівним колом» для населення можуть стати субсидії, але цим процесом, якщо є таке бажання, варто займатися негайно, оскільки оформлення займає певний період часу.
Отож, на жаль, чекаємо нових тарифів і тримаймося, бо ми ж того варті…
Ольга Підлісна