Ще не було в поштових скриньках квитанцій з нарахуваннями за тепло та гарячу воду, а деякі броварчани вже отримали за вересень «валідольні» рахунки від «Тепломережі». В чому справа, звідки взялися цифри у графі «До сплати»?! «Громадський Ревізор» спробував розібратися
Квитанція, сума, валідол
«Отримала квитанцію, схопилася за серце… В графі «субсидії» написано 1213 грн. з мінусом, і ця ж само сума стоїть «до сплати». Що це за гроші?! Ще ж ні опалення, ні води не було?! У мене ж субсидія все покриває! Кому я що винна, у мене пенсія менша, ніж ця квитанція!», – майже плачучи, розповідає броварчанка Валентина Василівна.
«Не буду я нічого платити! Субсидія оформлена правильно, а що вони там понапридумували – не моя справа! Це взагалі неподобство – дали субсидію, а тепер такі суми понаписували у квитанціях! А що буде далі?! Не буду платити, і все!», – категорично налаштована Ольга, яку теж «порадували» сумою у майже півтори тисячі гривень.
Аби розібратися у ситуації, ми вирушили до міського управління соціального захисту, де нам пояснили наступне. «Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 23 серпня 2016 р. №534, станом на 01 жовтня 2016 р. КП «Броваритепловодоенергія», ТОВ «Київоблгаз збут», ПАТ «Київобленерго», ТОВ «Житло уют сервіс» забезпечено повернення до державного бюджету коштів субсидій, що обраховувались на рахунках абонентів, які користувались субсидією на природний газ, централізоване опалення, електроенергію протягом опалювального періоду 2015–2016 років», – каже начальник управління Алла Петренко.
Вищезазначеною постановою передбачено повернення сум субсидій, що не використані абонентами протягом опалювального періоду і залишились на рахунках абонентів станом на 01 травня 2016 року.
Тобто, якщо розмір призначеної субсидії перевищив фактичну вартість послуги, то різницю потрібно повернути державі.
В управлінні соцзахисту впевнені – ці кошти має повернути підприємство, яке надає послугу, тобто «Тепломережа», «Київоблгаз збут», «Київобленерго» та «Житло уют сервіс».
Безкоштовний хліб з доплатою
Дещо іншої думки фахівці КП «Броваритепловодоенергія». У платіжках дійсно вказані суми, які потрібно повернути підприємству. І зробити це мають самі отримувачі субсидій. «Це те ж саме, що ви приходите в магазин купувати хліб, вам дають його безкоштовно і ще 20 гривень доплачують. Ось ці надлишкові 20 гривень зараз і потрібно повернути», – яскраво ілюструє ситуацію начальник відділу збуту КП «Броваритепловодоенергія» Володимир Чипаченко.
Як виявилося, таких «нещасливих щасливчиків» у Броварах ні багато, ні мало 3670 і повернути тільки «Тепломережі» мають трохи більше двох з половиною мільйонів гривень. Суми різні – від 50 копійок до понад дев’ять тисяч гривень.
«Під роздачу» потрапили ті, в кого або ж був борг на початок опалювального сезону або ті споживачі, які не оплачували чи оплачували не у повному обсязі за послугу з постачання гарячої води. Тому за рахунок надлишку субсидії за централізоване опалення зменшилась заборгованість, яка виникла на початок нинішнього опалювального сезону та зменшилась сума нарахування за послугу з постачання гарячої води.
Власники особових рахунків були попереджені – каже Володимир Чипаченко, на кожній квитанції було розміщено роз’яснення щодо повернення до бюджету невикористаної суми субсидії.
З будь-яких питань в «Тепломережі» готові спілкуватися по кожному окремому випадку, нікому не відмовлять. На майбутнє ж рекомендують звертати увагу на суму обов’язкового платежу та вчасно його оплачувати. Тоді при проведенні перерахунків неприємностей гарантовано не буде. До речі, наявність даного боргу на призначення субсидії у подальшому не впливає, а виплату «надлишкової» суми готові реструктуризувати. Однак, особливо радіти не варто, адже заборгованість нікуди не дінеться і сплачувати хочеш-не хочеш доведеться. Якщо не цієї зими, то наступної весни, коли опалювальний сезон закінчиться. Така ось ситуація…
Мирослава Соколенко