«Відкрите місто» – онлайн платформа, запроваджена на основі світового досвіду, яка дозволяє людям максимально швидко вирішувати господарські проблеми. По суті це Інтернет-сайт, який акумулює всі проблеми міста в одному місці. Такий сучасний проект співпраці мешканців та органів місцевого самоврядування може з’явитися і в Броварах. Тож «Громадський ревізор» вирішив розібратися, чим приваблива така громадська платформа.
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?
До проекту «Відкрите місто» долучилося вже 16 населених пунктів у різних куточках України. Працює це просто. Мешканці міста реєструються на сайті проекту та пишуть там свої повідомлення. Представники міської влади їх бачать та починається робота з вирішення проблем. В залежності від динаміки вирішення, повідомлення набуває статусу «отримано», «в роботі», «закрито». З наших спостережень – мешканці, приміром, Києва активні й проблеми, які підіймаються, різні: сміття, ями на дорогах, обшарпані під’їзди, гучні гуляння на вулиці чи непофарбовані дитячі майданчики.
Суть роботи сайту полягає в спільному контролі за вирішенням проблем. Розробники платформи кажуть, що левова частина питань стосується благоустрою: освітлення, тарифів на комунальні послуги та сміттєзвалищ. Статистика показує, що, приміром, луцькі комунальники досить ефективно виконують завдання, поставлені на «Відкритому місті».
Користувачі проекту повідомляють, що він здатен максимально спростити спілкування з владою та відстежувати процеси прийняття рішень. «Це цікавий інструмент для безпосереднього зв’язку громадян і влади. Ми не в силах об’їздити усе місто для виявлення неполадок. А цей проект допоміг би і нам в роботі, і самому місту», – зазначає начальник управління житлово‑комунального господарства Галина Плотнікова, яка ініціює запровадження такого проекту в Броварах.
Вона каже, що виношує ідею давно. А після спілкування із луцькими колегами вирішила озвучити цю ідею вищому керівництву міста. «Зникне бюрократія. Громадський запит не «блукатиме» кілька тижнів кабінетами, а онлайн звернення прирівнюватиметься до письмового. От тільки реагувати ми зможемо швидше», – додає вона.
В ЧОМУ СУТЬ…
Ідея стати «відкритими та доступними» приваблива ще й тим, що повідомлення користувачів проекту допомагають не лише швидко реагувати, а більш ефективно складати бюджетні плани на нові періоди – це знову ж таки з досвіду Луцька.
Є три рівні роботи ресурсу. Перший – будь-який мешканець міста може зареєструватися на сайті, залишивши свою електронну адресу чи за допомогою свого профілю в соціальних мережах. Далі обирається категорія проблеми, описується суть, позначається на карті і, якщо є можливість, додається фото або відео. Другий – інформація про проблему надходить у відповідні підрозділи міської ради, комунальні підприємства, відділ звернень громадян, який контролює її розв’язання. Також за допомогою платформи можна проконтролювати, у якому статусі перебуває ваш запит, прийнятий до розгляду: вирішений чи не вирішений (з позначенням причини). Третій – відповідний орган міської влади береться за вирішення питання і за допомогою веб-порталу інформує про результати.
Аби стати учасником проекту, перш за все, потрібне бажання влади та громади, бо одні беруть на себе зобов’зання по виконанню, а інші – контролюють процес. Проект дасть результат, лише якщо влада і громадськість знайдуть спільну мову, розповідають розробники платформи.
Враховуючи рух на відкритість, який пропагує, зокрема, і центральна влада, такі проекти для місцевого самоврядування дуже корисні. Вони не тільки наблизять владу до народу, вони дозволять спілкуватися з відповідними структурами напряму, від чого залежить зокрема і швидкість у вирішенні нагальних питань.
Інесса Косач