Пам’ятаєте популярну жартівливу пісню 90-х «Если б море было пивом, я б дельфином был счастливым»? Так от, дивлячись на вулиці Броварів, відчуваєш себе тим самим дельфіном. Та чи щасливим?
Згідно з ухваленими у грудні минулого року змінами до Податкового кодексу, з 1 липня пиво прирівнюється до алкоголю. Саме тому зовнішня реклама цього напою вважається незаконною і мала б бути ліквідована. Та незважаючи на вимоги закону, броварські вулиці й досі рясніють рекламними плакатами та банерами з зображенням хмільного напою.
НЕПОХИТНІСТЬ НЕЗВАЖАЮЧИ НІ НА ЩО
Зважаючи на відсутність відповідальності у приватних підприємців міста, спецвідділ по контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста, вирішив взяти ініціативу в свої руки. Декілька тижнів тому було проведено рейд вулицями міста з метою виявлення всіх видів незаконної реклами пивної продукції. До них включили величезний банер біля «Челентано» по бульвару Незалежності, наліпки на кіосках та вікнах продовольчих магазинів, а також холодильники з символікою пивних торгових марок. До речі, як виявилось, більшість з них встановлена незаконно.
Всі несумлінні підприємці отримали приписи з вимогою ліквідувати заборонену рекламу в найкоротші строки. У разі не вжиття відповідних заходів демонтажем та ліквідацією буде займатися спецвідділ.
«Підприємці не реагують на наші приписи. Вони звикли, що вже не перший рік до них ніхто не чіпляється. Тому вважають всі наші приписи звичайними жартами, які до діла не доведуть», – не виглядає здивованим байдужістю підприємців в. о. начальника спецвідділу Олег Єжаков.
Але як раніше не буде, зазначають в спецвідділі. Перший дзвіночок для підприємців був ще декілька тижнів тому, коли чиновники, заручившись підтримкою представників міліції, конфіскували продукцію у реалізаторів, що займаються так званою стихійною торгівлею, тобто не мають дозволів на розміщення торгової точки та здійснення торгівлі.
«ЯКЩО ГОРА НЕ ЙДЕ ДО МАГОМЕТА…»
Чим далі – тим більш непохитно. Новопризначений керівник вирішив заручитися підтримкою влади і отримати для свого відділу більше повноважень. Так, на виконком було винесено пропозицію про дозвіл спецвідділу самостійно проводити демонтаж незаконних споруд та конфіскацію майна, яку було підтримано. Відтепер Олег Єжаков та його підлеглі можуть самостійно складати акти, демонтувати незаконні споруди та конфіскувати майно. Міліція їм потрібна лише для того, аби зафіксувати факт демонтажу та поставити підпис в акті. Тож тепер питання ліквідації незаконної реклами та стихійної торгівлі почне рухатися швидше.
Відкладати питання у довгий ящик у спецвідділі не стали і вже наступного дня розпочали демонтаж незаконно встановлених холодильників з рекламою пива на зупинці «Порошинка» по вулиці Гагаріна. Викликали техніку, попередили підприємця та реалізатора, відключили дроти приєднані до холодильників та завантажили їх на службову машину.
«Я не розумію в чому проблема. У холодильниках продукція вся, як на вітрині. Подивився, вибрав та й купив. Хіба вони кому- небудь заважали?», – не розуміє продавчиня.
А вони й справді заважали. Знаєте, як буває. Поки не стане краще, й не помічаєш. Одразу стільки місця під козирком з’явилося, а у зимовий період це дуже актуально. «Майже щодня проходжу повз зупинку, то з одного боку черга до віконця, з іншого біля холодильників. А людям, що чекають на автобус доводиться просто неба стояти. Я не розумію: це зупинка чи магазин? Зараз набагато краще. І лавочка з’явилася, і місця більше стало», – каже Віктор Іванович, пенсіонер.
ПОПЕРЕДЖЕННЯМИ НЕ ОБІЙДЕТЬСЯ
Холодильники, як і іншу вилучену техніку та конструкції, вивозять на штраф-майданчик КП «Бровари-Благоустрій», а звідти вже підприємці мають право її забрати, сплативши необхідні штрафи. Та забирати їх, скоріш за все, ніхто не буде, бо подібні «марковані» холодильники надаються торговими представниками в якості реклами за придбання великого обсягу продукції.
Щодо незаконно розташованих банерів та рекламних наліпок, то вони також підлягають ліквідації. В цьому випадку їх вилучення не є логічним. «Нам набагато зручніше зобов’язати зняти їх самих підприємців. Це ж не кіоск і не холодильник, щоб його демонтувати за допомогою техніки. Ми випишемо припис та штраф за невиконання. І так поки не приберуть», – пояснює свої методи Олег Єжаков.
До речі, щодо банерів, то тут підприємці виявилися більш поступливими і прибирають незаконну рекламу самостійно. Так, на минулому тижні зник банер поряд з «Челентано» на бульварі Незалежності та й кіоски почистили. А от більш масштабні «прибирання» поки що вимушені робити саме співробітники спецвідділу разом з КП «Бровари-Благоустрій».
Та й справді, як би така рішучість з боку влади не зіграла із спецвідділом злий жарт. Бо підприємці можуть і взагалі розслабитися та покласти демонтаж та зберігання на комунальників. Мовляв, вам треба – ви і прибирайте. Та це вже інше питання. «Наша мета – очистити місто від незаконної реклами. Спочатку алкогольної, а потім і за іншу візьмемось. Якщо власники не розуміють попереджень, то будемо вилучати техніку та конфісковувати рекламні об’єкти», – запевняють у спецвідділі.
Ксенія Хатянович
