Одна з головних передвиборчих обіцянок у Броварах може втілитися у життя. Так, починаючи ще з 90-х років броварчани регулярно чують про необхідність розширення вулиці Київської. У 2012 році навіть проект розробили, проте поки все тільки на папері. У міській раді сподіваються, що цього року вдасться реалізувати хоча б перший етап.
ДОРОГУ РОЗШИРЯТИМУСЬ КОШТОМ МІСЬКБЮДЖЕТУ
Згадуючи події дворічної давнини, варто зауважити, що тоді під розширення головної магістралі міста планували прокласти тролейбусну лінію від Києва до Броварів. Проект коштував навіть по сьогоднішнім міркам фантастичні 368 млн грн. Цьогоріч питання розширення вулиці Київська знову стало актуальним. Як розповіли «Громадському ревізору» у відділі капітального будівництва, в цілому на проект потрібно 32 мільйона та два роки на будівельні роботи. Сума не така вже й велика, втім державний кошторис не підтримує броварську ідею ні на копійку. Хоча вулиця Київська – це частина траси «Київ-Чернігів». Нагадаємо, що минулого року траса «Київ-Чернігів» увійшла до мапи ганьби автодору за безкінечну кількість пошкоджень дорожнього покриття. Тож, фінансувати роботи з реконструкції однієї з головних магістралей країни доведеться виключно з броварського бюджету. «Ви ж розумієте, що з’явилось, грубо кажучи, «бутылочное горлышко», постійно пробки. А з запуском 4 мікрорайона, де буде збільшення населення, то взагалі буде вулиця Київська непроїзна. Тому розширення її до 16 метрів так і планується. В цьому році 12 мільйонів на реалізацію проекту (виділено – ред.)», – розповідає начальник відділу капітального будівництва Людмила Павлик. Відповідно до міської програми з будівництва та реконструкції магістральних вулиць загальноміського призначення, станом на 1 січня 2015 року освоєно 31,2 млн грн. (перша черга). Загальний обсяг фінансування – 60 млн грн. Закінчення робіт, згідно з програмою, намічене на 4 квартал поточного року.
НА ЧОМУ ЗЕКОНОМЛЯТЬ?
Проект отримав шанс на реалізацію не тільки зважаючи на необхідність, але й через значне здешевлення. Зокрема, планують скоротити витрати на водопровідні роботи – прокладуть трубу у два рази меншого діаметру та кількість «проколів» вартістю у 400 тис грн. кожний – зменшать. Чи вплине таке здешевлення на якість робіт, може показати тільки експертиза. До речі, експертний висновок чекають вже в березні. «Дві неділі на експертизі, хай до місяця буде проект. В березні об’явимо тендер і… в кінці травня, по строкам, якщо буде фінансування, ми зможемо розпочати роботи», – зазначає Людмила Павлик. Експерти підрахували, що з Броварів до Києва щодня виїжджає близько 12 тисяч чоловік. А потім ці люди повертаються назад. І все це по найдовшій вулиці міста. Якщо врахувати, що перша полоса дороги повинна використовуватися виключно для громадського транспорту, то приватним автівкам залишається не так багато місця для маневрування. І це ще добре, що транзитний транспорт перенаправили на Окружну.
НЕЗРУЧНОСТЕЙ НЕ УНИКНУТИ
Певні незручності можуть виникнути при виконанні будівельних робіт. Дорогу частково доведеться перекривати, адже інакше прокласти новий пласт буде просто неможливо. Для цього компанія, що виграє тендер, має розробити окремий проект організації дорожнього руху. Проект досить необхідний, проте все спирається на фінансування. Якщо на рік буде виділятися мільйон чи навіть три, жоден підрядник не візьметься за справу. Тим паче в часи економічної кризи та катастрофічного падіння національної валюти. Кошти потрібні значно більші, і надходити вони повинні вчасно. Саме цей камінь спотикання ставав на заваді реалізації проекту у минулі роки.