Дороги – це тема, яка з року в рік не втрачає своєї актуальності. Скільки не ремонтуй, а все одно проблеми знайдуться. Іноді здається, що це замкнене коло: відремонтував – вийшло з ладу, відремонтував – вийшло… І це вже не кажучи, що тонна асфальту коштує просто неймовірні гроші. «Громадський Ревізор» вирішив дослідити, як змінювалася протягом останніх двох років ситуація з дорогами не тільки в Броварах, а й у найбільших містах Київської області
Ірпінь
У цьому році, на відміну від попереднього, велику увагу у місті приділили саме капітальному ремонту доріг. На це в місті виділили більше 17 млн грн. Роботи тут проводять в комплексі, разом з дорогами водночас облаштовують і тротуари, які також додатково профінансували у розмірі 11,5 мільйонів.
До речі, у минулому році Ірпінь облаштував всі проблемні ділянки на суму 2,5 млн грн. А цього року на це знадобилось майже 20 мільйонів. Чи то у 2014 були інші проблеми, чи за рік дороги так зіпсувалися… На жаль, цього нам не пояснили.
Цікаво, що незважаючи на несприятливу погоду, яка очікує нас вже найближчими днями, з обласного бюджету виділено 18 млн гривень на облаштування доріг та тротуарів, а також на капітальний ремонт доріг у мікрорайоні Стоянка. За розмірами видатків з бюджету Київської області на 2015 рік на ремонт доріг Ірпінь займає перше місце.
І це не дивно, адже ірпінські дороги залишають бажати кращого, незважаючи навіть на мільйони, виділені на їх реконструкцію. Та й ремонтують тут в основному центральні автошляхи, а приватний сектор разом з міжбудинковими проїздами тим часом потопає в калюжах і багнюці.
Біла Церква
Місто знаходиться на порівняно значній, аніж інші, представлені в даному матеріалі населені пункти, відстані від столиці, і, не зважаючи на свою невелику площу, займає перше місце за кількістю населення. У ньому проживає майже 207 тисяч мешканців. Ремонту доріг тут також приділяють особливу увагу. Так, за останні два роки у місті були проведені роботи поточного та капітального характеру, на які було виділено понад 12 млн грн.
«Роботи з асфальтування до завершення 2015 року плануються, та будуть виконуватися при достатньому фінансуванні та за сприятливих погодних умов»,– повідомив заступник міського голови м. Біла Церква Валерій Гнатюк.
Можна зробити висновок, що місцева влада воліє не загадувати заздалегідь і вирішувати проблеми за їх появою. Може це й на краще, бо якщо виділять гроші, а раптом підуть дощі, то й покладуть асфальт у калюжі, як у резонансному інтернет-ролику з Дніпропетровська. А через рік знову ремонтувати… кому такі роботи треба?
Вишневе
На 2015 рік у Вишневому запланований капітальний ремонт п’яти вулиць та одного перехрестя. На це з бюджету виділено майже 3 млн грн. Хотілося б зазначити, що не всі з включених до плану доріг конче потребують ремонту, особливо капітального. Багато які було б достатньо залатати та поновити розмітку. Наші журналісти спеціально відвідали місто з милозвучною назвою аби пересвідчитися у проблемах на власні очі.
«Я проживаю по вулиці Кооперативній. У нас ремонту не було жодного разу. Та що там ремонту? Наша вулиця і асфальту-то не бачила ніколи. Де ближче до перехресть – те заасфальтували, а як подалі – то вирубкою засипали років зо п’ять тому, і все, проте центральні вулиці увесь час латають»,–жаліється місцева мешканка Людмила.
Дійсно, на асфальтування та поновлення розмітки по вулиці Київській гроші виділяються регулярно. Воно й не дивно – центральна магістраль міста. Але ж і про інші вулиці не треба забувати, бо для транзитних мандрівників з вікна авто місто виглядає, як цукерка, а місцеві за голову хапаються.
Бровари
У нашому місті проблема з дорогами також існує. І ми не будемо в черговий раз акцентуватися на вулиці Київській. Через те, що щоденно по ній курсує величезна кількість автомобілів, дорожнє покриття тут потребує чи не постійного оновлення. Саме тому майже весь час на тому чи іншому проміжку дороги можна побачити ремонтників. Так, буквально декілька днів тому завершили роботи з розширення перехрестя Київська – Шевченка. Додали смугу для звороту, облаштували тротуари, зупинку та оновили розмітку.
Але сьогодні нам би хотілося звернути увагу на інші проекти з асфальтування, які здійснюються в Броварах. У цьому році за рахунок коштів міського бюджету виконані роботи з капітального ремонту доріг по вулицях Леонтовича, Сєрова та Восьмого з’їзду Рад. А також, до кінця жовтня на ремонт очікує вулиця Металургів на проміжку від бульвару Незалежності до вулиці Воїнів‑інтернаціоналістів.
Не забувають і про міжбудинкові проїзди (більш детально ми це питання висвітлювали у минулому випуску «Громадського Ревізору») та ремонт доріг на прибудинкових територіях. Тобто можна сказати, що роботи ведуться по всіх фронтах. І хоча заасфальтувати всі дороги разом не виявляється можливим через нестачу коштів у бюджеті, але порівняно з іншими містами області ситуація не така вже й жалібна. Наприклад, у тому ж Вишневому чи Ірпіні неможливо звернути з центральної дороги, аби не потрапити до якоїсь ями чи взагалі не «убивати» машину по кілометрах щебеню.
До речі, серед обраних нами для статистики міст, у Броварах найменші видатки з бюджету на дорожній ремонт, але площа заасфальтованої території, у той же самий час, майже така ж сама, як і в інших містах. Висновки можна з цього зробити різні, але факт залишається фактом: щорічно на ремонт доріг ідуть мільйони гривень, але хтось розподіляє їх з розумом, а хтось просто замулює очі.
Ксенія Хотянович