Магістралі, автошляхи, траси та стежини – все це по суті дороги, які ведуть з пункту А в пункт Б. І від того, в якому стані вони знаходяться, залежить безпека як водіїв та пасажирів, так і пішоходів. «Громадський Ревізор» вирішив проінспектувати стан дорожнього господарства Броварів, підвести підсумки виконання ремонтних робіт за рік та зазирнути в плани на наступний.
ПРИВАТНИЙ СЕКТОР ТАКИ ДОЧЕКАВСЯ
За інформацією управління житлово-комунального господарства, за поточний рік у Броварах на проведення капітального ремонту доріг буде освоєно 8 122,8 тис. грн., результат використання коштів вже можна побачити на вулицях Леонтовича, Сєрова, Попудренка, Радгоспній, Героїв Сталінграду, Винниченка, Восьмого з’їзду Рад.
Мешканці цих вулиць чекали своєї черги подекуди більше десяти років, невтомно направляючи звернення до різних інстанцій. І от нарешті дочекались. Загалом в цьому році відремонтовано близько 12 тис. кв. метрів дорожнього покриття
На даний час завершуються роботи з капітального ремонту дороги по вул. Сєдова – асфальтування закінчено, проводиться укріплення обочини. На вулиці Степана Разіна теж працює техніка – проводиться планування профілю,все фактично готове для асфальтування, чекають сприятливих погодних умов. В активну фазу ремонту увійшла і вулиця Металургів. Здати її «під ключ» обіцяють за два тижні, а до кінця року також заплановано провести ремонт дороги по вулиці Семашка.
Багато це чи замало? Звичайно, більшість броварчан стверджуватиме – все, що зроблено однозначно добре, однак, хотілося б і там підлатати, і там заасфальтувати, а он там взагалі нову дорогу прокласти.
«Скільки можна терпіти таку несправедливість?! Центральні вулиці ремонтують, прибирають, а до нас ніяк руки не доходять! Кому жалітися? Що вони там собі думають?», – такі гнівні тиради можна частенько почути від мешканців приватного сектору.
Наприкінці бюджетного року та у період активного формування бюджету-2016 ми вирішили розібратися – яким же чином плануються ремонтні роботи на автошляхах нашого міста на наступний рік.
АБЕТКА ГОСПОДАРЮВАННЯ
Всі дороги Броварів перебувають на балансі КП «Бровари-Благоустрій», а основним документом, який регламентує діяльність в сфері дорожнього господарства є Правила утримання об’єктів благоустрою міста Бровари. Згідно цих правил щорічно до 1 жовтня балансоутримувач доріг подає до УЖКГ заявку з переліком доріг, що підлягають ремонту у наступному бюджетному році.
Визначається цей перелік комісією під час обстеження стану доріг, яке проводять двічі на рік. В першу чергу обстежують магістральні вулиці та ті автошляхи, де проходять міські маршрутки. В зоні першочергової уваги і так звані стратегічні вулиці, які можуть використовуватись для об’їзду під час ремонту або аварій на центральних артеріях міста, наприклад, вулиці Гоголя, Старотроїцька, Андрєєва, Коккінакі.
«Після обстеження складається перелік вулиць, що підлягають ремонту. Потім УЖКГ, враховуючи обсяги робіт, визначає якому саме виду ремонту – поточному чи капітальному – підлягає та чи інша дорога», – розповідає начальник управління ЖКГ Галина Плотнікова.
Окремо на кожен вид робіт складається перелік та орієнтовний кошторис, потім подається бюджетний запит на розгляд депутатських комісій. Після прийняття бюджету, вже маючи конкретну суму, виділену на ремонт доріг, визначаються конкретні вулиці, врешті – остаточний перелік затверджується на засіданні виконкому.
Здавалося б, вулиці затверджені, кошти виділені, дочекатись лишень гарної погоди, а це десь квітнь-травень, і можна активно починати дорожні роботи. Але не все так просто. Для того, щоб на вулицю вийшли фахівці з асфальтоукладчиком та катком, необхідно розробити проектну документацію, пройти державну експертизу та отримати декларацію на початок будівельних робіт. Ось така «довга дорога в дюнах» виходить.
МІЖБУДИНКОВА ІСТОРІЯ
Не менш нарікань з боку мешканців викликає і стан внутрішньобудинкових проїздів. Але тут схема підготовки до проведення дорожніх робіт дещо інша. Заявки на ремонт повинні подавати балансоутримувачі житлових будинків, біля яких знаходяться ці самі проїзди. Тобто, в ідеалі керівники ЖЕКів ще на початку осені мають подати до УЖКГ інформацію про найбільш проблемні ділянки, а не хапатися за голову, коли вже всі терміни закінчаться. В минулому році заявок на асфальтування міжбудинкових проїздів від ЖЕКів було не так вже й багато, зате скарг від бровар чан хоч відбавляй. Цьогоріч комунальні підприємства врахували свої помилки і вже на початок вересня передали заявки в УЖКГ.
Зауважимо, що незважаючи на відсутність інформації від балансоутримувачів, у цьому році проведено досить великі обсяги робіт саме на прибудинкових територіях. Бульвар Незалежності, вулиці Енгельса, Олімпійська, Черняховського, Грушевського, Возз’єднання, Мічуріна, Горького, Лесі Українки та Київська – двори багатьох будинків на цих вулицях вже можуть похвалитися свіжим асфальтним покриттям. На все це було використано близько 120 тисяч гривень.
Кому пощастить наступного року та яка сума буде виділена на наступний рік дізнаємось після прийняття бюджету, однак враховуючи кількість проблемних ділянок, роботи в комунальників буде багато.
До речі, за допомогою в питанні асфальтування можуть звернутися і ОСББ та ЖБК.
«Їм виділяються кошти по Програмі підтримки ОСББ, тобто вони можуть подати заявку на ремонт будь-чого – даху, під’їзду, електрощитової, міжбудинкового проїзду, все, що їм потрібно, але визначитися з найбільшою проблемою і бути готвими до того, що проектну та дозвільну документацію вони повинні виготовити самостійно», – пояснює Галина Плотнікова.
Кожен такий запит досконало вивчається, береться до уваги фінансовий стан ОСББ, матеріальна база, робота з боржниками, наявність резервного фонду та інші фактори.
РЕМОНТУВАТИ ЧИ БУДУВАТИ?
Є ще один аспект «дорожнього» питання. Як слушно зауважили фахівці управління житлово- комунального господарства, їх завдання – ремонт вже існуючих доріг, а розвитком міської інфраструктури разом зі шляхами сполучення займається інший підрозділ міської ради – відділ капітального будівництва.
«40% доріг у місті – це грунтові дороги, які потребують не ремонту, а саме будівництва. Тому потрібно чітко розрізняти – потребує дорога ремонту чи її треба спочатку привести до стану дороги, а не стежки і тоді вже звертатися з претензіями», – кажуть в УЖКГ.
Декілька нових вулиць вже «на слуху» у броварчан. Василя Симоненка, В’ячеслава Чорновола, Козацька вже частково збудовані за кошти інвесторів, які активно зводять нові житлові квартали Броварів та вносять свою частку у розвиток інфраструктури міста.
«У планах на наступний рік – добудувати вулиці Симоненка, Чорновола та Чубинського. Ці роботи досить масштабні та вартісні, тому їх буде проведено частково за інвесторські кошти, а частково за кошти місцевого бюджету», – ділиться планами начальник відділу капітального будівництва Людмила Павлик.
Тож якщо вашу заявку на асфальтування дороги перенаправлено до відділу капітального будівництва, не поспішайте висловлювати невдоволення бюрократичною тяганиною. Швидше за все, вашу дорогу потрібно не ремонтувати, а будувати. І хто знає, можливо, після вашого звернення ВКБ запланує новеньке сучасне асфальтне покриття саме для вашої вулиці.
Катерина Ковальчук