Черга мало не до входу в метро. Так, ніби за безкоштовним хлібом, щовечора чекають Броварчани на маршрут №810. Людям уривається терпець. Маршрутки переповнені, стоячи, а то й, навіть, сидячи, їхати неможливо, ще й ходять автобуси поза розкладом та вкрай рідко.
Простояти півгодини в черзі ще нічого не означає. Треба примудритися впхатися в маршрутку. Тож з роботи як оселедці, так само і на роботу. Втім зіпсований настрій ніщо порівняно з нехтуванням правил безпеки. Півгодини спостережень і є беззаперечні докази – в одній руці кермо, а в іншій телефон. Цим масово грішать шофери. Але ще більше водії порушують правила у боротьбі за пасажирів. Коли на величезній швидкості обганяють конкурентів, або ж проводять посадку на зебрі, забуваючи про пішоходів. В міському управлінні економіки навпаки запевняють, якість перевезень стала кращою. Принаймні скаржитися пасажири почали рідше. «Буває ігнорування зупинок водієм, особливо, якщо «голосує» пенсіонер. Є випадки хамства та образ в бік пасажира. Це усе через важку роботу водія. Близько 10 годин на робочому місці. Я їх не захищаю, але такі випадки є. Я підтримую мешканців, які звертаються з тими чи іншими питаннями, зауваженнями, вимогами щодо покращення пасажирського перевезення в місті», – розповідає начальник відділу економіки Микола Загуменний.
Якщо до міських чиновників надходять не усі скарги, то їдучи містом, чи до Києва, їх чуєш безліч. Зокрема днями люди невдоволено обговорювали зміну маршруту того ж рідкісного №810. Тепер крім того, що чекати автобус потрібно довго, то він ще й півміста об’їжджає. У міськраді погоджуються із тим, що ТОВ «Автосоюз» надіслав прохання на зміну маршруту. «Їм дозволила обласна адміністрація змінити маршрут. Тобто не так, як вони раніше їхали: лікарня, вулиця Шевченка, Київська і так далі. Зараз вони їздять за проханням наших мешканців по-іншому. Оскільки мікрорайон розбудовується і вони вже по цьому колу почали їздити», – каже Микола Загуменний.
Представник перевізника Сергій Возняк підтверджує, що змінити маршрут просили мешканці. Першопричина – розбудова мікрорайону.
Після внесення змін маршрут втратив свою досконалість. Адже новий по суті курсує вулицею, яка ще не готова до експлуатації. Дороги не вкладені, розмітки немає, а зупинки поки що відсутні. Це, як відомо, надає ціле поле для діяльності водія: і обирати, перед ким відкривати двері, і повз кого промчати транзитом. А після подовження маршруту броварчани, як користувалися 810‑м, через дезінформованість спізнювалися на роботу. Адже кількість автобусів не збільшилася: «У кожного пасажира дуже неприємний слід в душі залишила поїздка на роботу, всі нервували і до того ж запізнилися на роботу. Звісно, на роботі ніхто не стане слухати виправдання про запізнення через водія автобусу».
Відтак, змінами задоволені далеко не всі. Левова частка пасажирів 810 маршруту воліють їхати на інших автобусах, доїжджаючи до Інтернату, а далі пішки. Тим паче, що погода дозволяє. Втім дехто побоюється, що через зменшення кількості пасажирів маршрут можуть взагалі відмінити.
Інесса Косач
