Вдосконалення системи прийому документації притаманне тим структурам, які дійсно переймаються і умовами праці для своїх фахівців, і якістю обслуговування клієнтів. «Громадський Ревізор» дізнавався про новації в Пенсійному фонді
НОВЕ ТІЛЬКИ КРАЩЕ
Працівники Пенсійних фондів в основному працюють з категорією людей, переважна більшість яких комп’ютер не те що обходить стороною, а просто побоюється. Однак, технічний прогрес не зупиниш, тому і людям поважного віку пора звикати до комп’ютеризації та автоматизації процесів.
Та не лякайтеся, ніхто примушувати бабусь і дідусів оволодівати складною комп’ютерною абеткою, не збирається. Електронною наукою будуть перейматися фахівці Пенсійного фонду. Власне, створення централізованої системи призначення та виплати пенсій на базі електронної пенсійної справи забезпечувалося протягом 2015 року.
«Головною метою створення такої системи є запровадження автоматизованої обробки даних та документів із забезпеченням максимальної доступності для громадян до послуг, які надає Пенсійний фонд, незалежно від місця їх проживання, без необхідності безпосереднього звернення до органів Пенсійного фонду. При цьому мінімізується час обслуговування, а також вдається уникнути людського фактору при призначенні пенсій», – пояснює нововведення начальник управління Пенсійного фонду України у м. Броварах Лідія Сенько.
В ЧОМУ СУТЬ
Як і раніше, для призначення пенсій особа надаватиме оригінали документів (паспорт, трудову книжку, інші необхідні документи), які відтепер будуть скановані (оцифровані) і сформовані в електронну пенсійну справу.
Самим працівником Пенсійного фонду буде заповнена в електронній формі заява про призначення пенсії і роздрукована, а особа, якій призначається пенсія, лише поставить свій підпис на заяві.
Тобто на першому етапі впровадження нової системи фахівці Фонду відпрацьовують технологію оцифрування пенсійних справ та введення єдиних стандартів обслуговування.
Запровадження нової централізованої системи вирішує ще одну проблему діючої системи обслуговування громадян. В подальшому планується, що особа зможе звернутися за призначенням пенсії в будь-яке управління в системі Пенсійного фонду України, яке ближче та зручніше для нього.
Електронні справи, в яких знаходитимуться оцифровані документи та всі розрахунки при призначенні та перерахунку пенсії, і будуть основним архівом, захищеним від зовнішніх втручань.
БЕК ТА ФРОНТ
Передбачається створення нових методів прийому громадян за принципами «бек-офіс» та «фронт-офіс». Це дасть змогу не тільки відмовитися від величезного паперового документообігу, а й спростити процедури прийому та обслуговування громадян, а також істотно скоротити час їхнього спілкування з фахівцями Фонду.
Після того, як працівники фронт-офісу прийняли необхідний пакет документів, у бек-офісі автоматично, за допомогою програмного забезпечення, вносяться у справу дані із системи персоніфікованого обліку про страховий стаж та заробітну плату й здійснюється розрахунок пенсії. Дані про стаж за періоди роботи до впровадження системи персоніфікованого обліку спеціаліст вносить вручну на підставі даних трудових книжок.
«Нова система аналізуватиме можливість призначення пенсії за всіма варіантами, на які має право конкретний пенсіонер. Клієнту не треба буде писати заяву на призначення конкретного виду пенсії, варто лише зазначити, що він претендує на призначення пенсії у найвигіднішому для нього розмірі», – каже Лідія Сенько.
Впродовж 2016 року нова система обслуговування громадян працюватиме в пілотному режимі лише в територіальних підрозділах фонду Вінницької, Київської, Донецької та Херсонської областей. Надалі будуть аналізувати її ефективність, у разі виникнення врахують та виправлять недоліки і будуть впроваджувати в інших регіонах України.
Олена Марченко