Сніг з Броварських доріг сходить разом із асфальтом. Водії нарікають, що таких жахливих доріг у містівже й не пам’ятають. Здається, це чомусь хвилює всіх, крім міської влади. Проте, уцьогорічному бюджеті,згідно з міською програмою, на ремонт дорожнього покриття вулиць міста закладено 6 млн. грн.
Коли мова заходить про дороги, міські чиновники, виправдовуючись, кажуть: «Почекайте весни. Про погані дороги ви завжди встигнете написати, а ви подивіться на вулицю Київську, Кірова чи Незалежності…»
Дійсно, в Броварах є вулиці у прийнятному стані. Та очевидно одне –із десятків кілометрів броварських доріг, більшість потребують капітального ремонту. Як зазначають експерти, реконструкція одного кілометра дороги коштує приблизно 5,6 млн. дол. А у Європі витрати досягають 14 мільйонів. Така велика різниця пояснюється відмінностями у матеріалах та самому процесі будівництва.
Проте броварські комунальники ще й не бралися за обстеження доріг у місті. Тому не знають достеменно, скільки коштів потрібно на асфальтові заплати.
«Вулиця Київська реконструювалася за кошт державного бюджету. Роботи розпочато, але минулого року грошей на автошляхи не виділялося. Більш того, було знято асфальтне покриття для вирівнювання і нанесення нового слою. Але та «подушка» не витримала навантаження руху транспорту і зруйнувалася. Частково ми їх відремонтували. Навіть зробили декілька заїзних карманів по вулиці Київській, Черняховського та Незалежності. Але за власні кошти важко зробити ті обсяги робіт, які потрібні», – розповідає заступник Броварського міського голови з комунальних питань Григорій Голубовський.
Міські чиновники кажуть, аби пришвидшити латання дір на автошляхах, зверталися до Міністерства регіонального розвитку та будівництва. Але там відмахуються, як завжди, киваючи на кризові часи. Тож поки що ремонт лише у проектних рішеннях.
КАРТА
Офіційно цього року планують відремонтувати вулиці: Петровського, Винниченка, Ватутіна, Чапаєва, Сєдова, Горького, Садова, Старотроїцьку, Папаніна, Семашка, Фурманова. А також міжбудинкові проїзди вулиць Енгельса та Грушевського, і між буд.5 по вул. Горького та буд.12 по вул. Лесі Українки.Небагато, тому сподіваємось на виконання робіт…
Ремонтуватимуть лише головні вулиці
Оскільки усе в нашому житті спирається на фінансування, то і в Броварах ремонтуватимуть, перш за все, ті дороги, де активно «розсікає» транспорт. До таких дрібних, як-то вулички у Старому місті, черга може ніколи й не дійти. «Було б не правильно заасфальтувати десять вулиць з десятьма, двадцятьма будинками приватними і залишити центральні вулиці у ямах», – роз’яснює Григорій Голубовський.
Притягнути до відповідальності
Традиційні нарікання на брак коштів не звільняють від відповідальності.Хотілося б нагадати комунальникам, що за наказом «Укравтодору» №190 гранична глибина окремих осідань на дорогах не повинна перевищувати 4-6 см, а гранична висота напливів – 2-4 см. Такі пошкодження дорожніслужби повинні ліквідовувати за 1-5 діб (залежно від пошкоджень та погодних умов).
Словом, покриття проїзної частини не повинно мати просідань, вибоїв, напливів або деформації, які ускладнюють рух транспорту. В іншому разі дорога вважається непридатною для експлуатації.Чи буде хтось притягнутий до відповідальності – це навряд. Як і кожного року, є більш нагальні питання. А «дурні й дороги», як у відомому вислові, так і залишаються головною бідою.
