Засилля кіосків різноманітного вигляду і форми та іноді в зовсім недоречних місцях вже давно хвилює броварчан. Упорядкувати зовнішній вигляд та розташування так званих МАФів має Комплексна схема розміщення тимчасових споруд, або як її ще називають – Концепція.
Аби розібратися в тому, чи планується взагалі розробка такої концепції, ми звернулися до профільних управлінь міської ради. З великого обсягу зібраної інформації ми робимо висновок, що вона не тільки розробляється, вона може бути затвердженою вже наприкінці цього року або ж на початку наступного.
КІОСКИ РОЗТАШУЮТЬ ЗА НЕОБХІДНІСТЮ
Одразу зауважимо, що з 2013 року рішенням сесії Броварської міськради заборонене встановлення нових тимчасових споруд до розроблення концепції. Проте можна побачити, що й на сьогодні в деяких місцях вони продовжують з’являтися. Хтось кепкує з того, що на декількох квадратних метрах розміщені одразу три павільйони з квітами, а хтось жаліється, що через велику їхню кількість важко пройти до зупинки транспорту. Як нам пояснила начальник земельного відділу Леся Гудименко, якщо тимчасова споруда зараз встановлюється, це означає, що дозвіл був отриманий ще до часу заборони.
Всього у Броварах налічується близько 200 МАФів. «Громадський ревізор» бачив детальну карту з розташуванням кожного з них. «Ми з 2013 року не виділили жодного нового місця. Ми нанесли повністю на карту всі МАФи, зробили повний перелік. Без договорів у нас тільки «Кулиничі» стоять. По двом ділянкам їм вже відмовили. Зараз виноситься на сесію ще два МАФи. І взагалі зараз я просто не бачу, де ще можна виділити нові місця під МАФи», – розповідає Леся Гудименко.
Основне, що на сьогодні хвилює громадськість, це місцерозташування таких тимчасових споруд та їхній зовнішній вигляд. Як пояснює заступник міського голови Василь Андрєєв, концепція має на меті не стільки зменшити кількість МАФів, як їхнє упорядкування. Чи доцільний продаж продуктів харчування, наприклад, поруч із торговельним центром? Це навряд. А от розміщення павільйону з такою продукцією у приватному секторі буде дуже слушним.
«При розробці концепції будуть враховані такі складові, як наближеність до торгових центрів, наявність в цьому районі. До того ж є нормативи по забезпеченню 1 кв м загальної площі на одну людину, і є середньостатистичні дані про споживання основного кола продуктів харчування», – додає Василь Андрєєв.
ТОРГУВАТИ ШАУРМОЮ ЗАБОРОНЕНО
Як нам вдалося дізнатися, на сьогодні діє не тільки заборона на встановлення нових тимчасових споруд. Підприємці, які вже проводять торгівлю, мають певні обмеження щодо продукції, яку продають. Зокрема, за законодавством заборонено продавати у невеличких кіосках алкогольні та слабоалкогольні напої, їжу, яка готується на місті, по типу шаурми, а також напої на розлив. Це було зроблено, по-перше, задля дотримання санітарних норм, а, по-друге, для певного контролю за діяльністю таких підприємців.
Варто зазначити, що деякі підприємці все ж порушують ці правила. Наприклад, пиво на тепер також вважається алкогольним напоєм, але просто безліч невеличких МАФів продовжують ним торгувати. А для продажу так званих підакцизних товарів потрібно отримати ліцензію. Чомусь виникає сумнів, що всі такі торговці її мають.
Окремо при розробці концепції розташування МАФів планують врахувати і громадську думку. Зокрема намічено провести обговорення цього питання.
ФІРМОВИЙ МАФ У ПАТРІОТИЧНОМУ СТИЛІ
Аби всі МАФи мали більш-менш однаковий вигляд і вписувалися в загальну архітектуру міста, буде затверджений їхній типовий вигляд. Власникам тих споруд, які вже на сьогодні розміщені, буде запропоновано привести вигляд у найбільш наближений до того, який буде затверджений. Нові ж будуть встановлюватися вже з урахуванням встановлених норм. Лунають навіть пропозиції, щоб на їхніх фасадах були використані українські орнаменти.
Серед актуальних ідей у майбутньому надавати перевагу для розміщення нових тимчасових споруд підприємцям-виробникам, які будуть торгувати фірмовою продукцією. Наприклад, фермер з Броварщини зможе встановити свій МАФ з більшою вірогідністю, ніж підприємець, який буде виступати посередником та продавати широкий спектр товарів.
Таким чином, за відсутності посередника, вартість товарів буде менша, ніж в торгових мережах. З іншого боку, фірмові магазини будуть допомагати місцевим виробникам розвиватись та «виходити» на ринок.
Зараз по місту вже є кіоски, які продають м’ясо «від виробника». Також свого часу були МАФи з продажу молочних товарів «Бровари-молоко». Цінники у таких продавців й справді менші, до того ж товари завжди свіжі. Свого часу лунала ідея створити кіоски, в яких би продавалась продукція виключно броварських виробників. Бренд «зроблено у Броварах» звучить досить патріотично, а отже користався би попитом.
Підсумовуючи зібрану інформацію, можна зробити висновок, що розробка концепції розташування тимчасових споруд має на меті врахувати думки більшості броварчан. Зносити всі МАФи навряд чи доцільно, адже в деяких випадках це зручно для самих мешканців. Головне на сьогодні розташувати їх так, щоб це не викликало нарікань, а продукція в них була такою, яка дійсно потрібна містянам.
Аліна Яковенко