Чергова «податкова реформа», з помпою анонсована Мінфіном ще у вересні 2015 року, на повірку виявилася звичайною профанацією
Цю реформу готували чи не півроку! Проте, доопрацьовували її в останній день роботи Верховної Ради в 2015 році буквально «на колінах». А підсумковий варіант, з урахуванням всіх правок та пропозицій, взагалі не бачив ніхто з депутатів. Офіційний текст «реформаторського» Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 р. № 909-VII надрукували в офіційному «Голосі України» акурат 31 грудня. Під ялинку, за доброю традицією «попередників»!
В результаті вся «широкомасштабна реформа» звелася до банального підвищення ставок, введення додаткових баз оподаткування та розширення кола платників податків. І це на тлі цинічних заяв Уряду про послаблення податкового навантаження. Що ж, давайте подивимось, які основні податкові зміни чекають на нас в 2016 році:
– ставка податку на прибуток для підприємств залишається колишньою (18%), але при цьому відміняються щомісячні авансові внески, замість яких вводиться один авансовий платіж, що сплачується в IV кварталі 2016 року в розмірі 2/9 суми податку, розрахованого за даними декларації за 3 квартал;
– встановлюється єдина ставка ПДФО – 18% для майже всіх видів доходів. Але при цьому зберігається пільгова ставка 5% для доходів у вигляді дивідендів по акціях;
– в порядку нарахування єдиного соцвнеску відміняються утримання із заробітної плати працівника, вводиться єдина ставка для нарахування (22%), але максимальний розмір бази нарахування підвищується до 25 мінімальних зарплат;
– для платників єдиного податку групи III з 20 до 5 млн. грн зменшується розмір річного доходу, що дозволяє знаходитись на спрощеній системі. Ставки єдиного податку виростають до 3% (за умови реєстрації платником ПДВ) і 5% (без такої реєстрації);
– майже вдвічі підвищуються ставки акцизного податку на алкоголь, тютюн та паливо;
– об’єктом оподатковування «транспортним» податком визначаються легкові автомобілі не старше 5 років від дати випуску, середньоринкова ціна яких (обумовлена Мінекономіки за методикою, затвердженою Кабміном) не менш 1,034 млн. грн;
– податок на нерухомість: підвищується максимально можлива ставка податку до 3% мінімальної зарплати за 1 кв. м, крім того, додатковим податком в розмірі 25000 грн. на рік обкладаються об’єкти житлової нерухомості великої площі (понад 300 кв. м для квартир і 500 кв. м для житлових будинків).
Як бачимо, головні тези «масштабної» податкової реформи вмістилися на пів-сторінки нашої газети. Більшість з них – не на користь платника податків. Тож, де обіцяна лібералізація для бізнесу та «покращення» для простих людей? Може варто спитати у тих депутатів, які дали право на життя цьому опусу?
Роман Назаренко
ЯКІ ПОДАТКИ БУДЕМО СПЛАЧУВАТИ В 2016 РОЦІ?
ЯКІ РОЗМІРИ СОЦІАЛЬНИХ ГАРАНТІЙ
ВСТАНОВЛЕНО НА 2016 РІК?