Іноді складається враження, що нас настирливо привчають хапатися за серце при першому погляді на комунальні квитанції. Мало того, що з початку року піднялися тарифи на тепло, то ще й сума за обслуговування внутрішньобудинкових систем, м’яко кажучи, здивувала. І «посипалися» дзвінки та скарги – розберіться, чому так?!
«Нічого не розумію…Сума за обслуговування ВБС збільшилася у три рази! Ніякої управи на них немає! Хоч би можна було побачити, що роблять щось, а то постійно сума збільшується, а толку ніякого! От що помінялося в тих їхніх ВБС», – емоційно запитує мешканка вул Олімпійської.
Нагадаємо, що внутрішньобудинкові системи будинку або ВБС– це мережі, арматура на них, прилади та обладнання, засоби обліку та регулювання споживання житлово-комунальних послуг, що знаходяться у межах будинку чи споруди.
«Громадський Ревізор» звернувся до планово-економічного відділу КП «Броваритепловодоенергія» з конкретним питанням: з чим пов’язане збільшення плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем?
«З 8 лютого дійсно збільшився тариф по ВБС. На кожен будинок розрахунок свій, індивідуальний, але в середньому сума збільшилася у 2–2,5 рази. Це викликано тим, що з 2013 року тариф на ВБС був дотованим, тобто підприємству виділялася дотація з міського бюджету на компенсацію частини реальної вартості послуги. Наразі ж відбулися зміни в законодавстві і органи місцевого самоврядування позбавлені права надавати дотацію на ВБС. Тому з лютого ми працюємо з населенням за економічно-обгрунтованим тарифом», – пояснює начальник планово-економічного відділу В’ячеслав Буділов.
Плата за ВБС – це фактично зарплатня слюсарів, технічних працівників аварійної бригади, паливо для «аварійок». Вони усувають аварійні ситуації, якщо такі виникають, тому й роботи їх, як кажуть броварчани, «не видно». Бо ж як тече, то «гвалт», а як відремонтували – то вже й «невидимими» стали.
Мирослава Соколенко