Іноді, прямуючи вулицями міста, виникає запитання щодо правил паркування. На газонах, тротуарах, із заїздом на бордюри. Де заманеться, там і зупиняються. То хто ж взагалі займається питаннями незаконної парковки і чому броварським автомобілістам «закон не писаний»?
У липні 2011 року броварський виконком прийняв рішення щодо облаштування двох платних парковок із паркоматами: по вулиці Небесної Сотні (на той час ще Возз’єднання) біля ринку «Нива» і по вулиці Короленка біля «Форума». Для втілення задуму необхідно було знайти оператора, що встановить паркомати і буде сплачувати відсоток від плати за парковку у міський бюджет. З того часу було проведено п’ять тендерів, але жоден із них не відбувся через відсутність бажаючих. Лише на останньому з’явився один кандидат та й той згодом відмовився від роботи через нерентабельність задуму.
«У такому місті, як Бровари, підприємцям не вигідно розвивати паркувальний бізнес. На жаль, вартість паркоматів дуже велика і «відбити» її в нашій ситуації майже нереально. Бізнес виходить збитковий», – пояснює Галина Плотнікова, начальник УЖКГ.
Але два платні майданчики для паркування не вирішать питання міста. Проблема куди більш глобальна, і її вирішення, на жаль, немає ані в поліції, ані у виконкомі. Найефективніше, звісно, було б покарання горе-водіїв «копійкою», але…
Згідно Правил паркування адміністративний штраф у розмірі від 136 до 306 гривень може бути стягнений або спецвідділом контролю за станом благоустрою, або представниками патрульної поліції. Але ні одні, ні інші нічого не роблять, аби виправити ситуацію. Поліція апелює до недокомплекту штату патрульних, а спецвідділ киває на відсутністю бази автомобільних номерів, якою володіє лише поліція. Як завжди, крайніх не знайти. А автомобілісти і раді старатись, вже навіть по пішохідному тротуару пройти неможливо – всюди машини.
«Я не знаю, що з ними робити. Ми нещодавно встановили важкі бетонні напівсфери на тротуарах, аби машини не заїжджали, але водії їх роздвигають і знову проїжджають», – розводить руками Андрій Василенко, директор КП «Бровари-Благоустрій».
Та активні броварчани, дивлячись на досвід мешканців інших міст, вигадують креативні ідеї, як привчити власників автотранспорту до порядку. То клумбу зверху на машину поставлять, то капот розмалюють, а то й взагалі ручки скотчем заклеять. Хоча такі дії можна вважати «на межі фолу» та вони дають свій результат. Що ж, можливо, громадськість таки зможе дисциплінувати несумлінних водіїв та привчити до закону.
Маргарита Струтинська