Броварчанам замість ліхтарів світять хіба що зорі. Комусь романтично, а комусь – лячно. Переходити дорогу навіть на пішохідному переході смертельно небезпечно. До того ж, понад половина ДТП трапляється у темну пору доби, констатують у ДАІ. А між тим, через недостатнє освітлення та погані дороги щороку в Україні гине понад п’ять тисяч людей.
Побили горщики
У Броварах відсутність світла на деяких вулицях не зумовлена економією. Причина тут у «радянській спадщині», а точніше у перерозподілі власності, пояснюють у броварському міському відділі з комунальних питань. Мовляв, у місті за освітлення відповідає два підприємства: КП «Бровари-благоустрій» за зовнішнє освітлення і ПАТ «Київобленерго» за подачу електрики в будинки. Так от, під час ремонту опор електромереж обласний партнер порушив домовленості і разом зі своїм майном демонтував ліхтарі, що знаходяться на балансі міста.
«Виникла спірна ситуація, коли «Київобленерго» порушило наші закони партнерства. Коли опори валили, то вони разом зі світильниками падали, ніхто їх не знімав акуратно. Не зважаючи, що їм по 20-30 років. Більш того, плани робіт з нами ніхто не погоджував. Нас ставили перед фактом, що по таким вулицям розпочато роботи по заміні опор», – розповідає заступник Броварського міського голови з комунальних питань Григорій Голубовський.
Відшкодувати збитки у «Київобленерго» обіцяють місяцями. У Броварах сподіваються, що по вулиці Лагунової обласні енергетичні партнери таки доведуть ремонтні роботи до кінця. І світло там може з’явитися до кінця лютого. Проте, для старого району міста потрібно закуповувати ліхтарі.
Заощадимо енергію
А от світильники броварським комунальникам потрібно купувати за власний кошт. В планах придбати 150 нових ліхтарів по 1800 гривень за штуку.
«Ще одна проблема – бюджету на освітлення на сьогоднішній день ще немає. Ми розглядаємо можливість заміни світильників на світлодіодні, які споживатимуть набагато менше електроенергії. Приклади вже є у парку «Приозерний». Ми закупили не самотужки, звернулись до підприємств. І кожне взяло на себе зобов’язання купити світильники і ми таких світильників купили 22 штуки», – каже Григорій Голубовський.
Економні світильники не повинні стати мішенню для любителів «постріляти», як це було з лампочками старого зразка, адже нині їх доводиться міняти чи не щотижня.
За малечу хвилюватися не варто
Попри те, що повністю відновити електромережу нині не можливо, пішохідні переходи, школи та дитячі садочки без світла не залишаться. Ліхтарі планують приєднати до електропостачання навчальних закладів.
Хто крайній
Повне відновлення освітлення броварських вулиць повністю залежить від дій ПАТ «Київобленерго». Аби зрозуміти, скільки ще броварчанам пересуватися навпомацки, ми відправили інформаційний запит у Київ. Там від коментарів відхрестилися. Зробили «цапом відбувайлом» Броварське управління житлово-комунального господарства. Головний інженер Броварського РЕМу Григорій Дяченко каже, що не проти освітити усі вулиці хоч зараз, от тільки не може. Причина банальна – брак коштів. А ще оновлені електроопори мають чотирикутну систему кріплення для ліхтарів і їх потрібно переробити на шестикутні. Грошей на це, як завжди, катма. За його словами, немає й самого матеріалу. Останній, увага, має надавати місто! Тож, прогнозів що до того, коли з’явиться освітлення – немає. От і виходить: поки чиновники вирішують, хто винен – люди призвичаюються до «печерних умов» та чекають весни, коли темнішає пізно.
«Громаський ревізор» слідкуватиме за розвитком освітлювальної проблеми, аби переконатися у виконанні обіцянок, даних броварчанам.
Інеса Косач